کاخ سفید بررسی انتقال سفارت آمریکا به قدس را آغاز کرده است


اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل, کاخ سفید

کاخ سفید اعلام کرد، بررسی‌ها برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی که دونالد ترامپ در زمان تبلیغات انتخاباتی وعده آن را داده بود، آغاز شده است.

 به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت: ما در مراحل اولیه برای اجرای وعده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا در زمینه انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس هستیم.

 

وی افزود: ما در مراحل بسیار اولیه در زمینه بررسی این موضوع هستیم.

 

اما سخنگوی کاخ سفید از اهمیت شاخص‌های احتمال انتقال سفارت آمریکا در آینده نزدیک کاست.

 

"کالی آن کونوی" یکی از مشاوران ارشد ترامپ خاطرنشان کرد که رئیس جمهور جدید آمریکا عزم خود برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را جزم کرده است.

 

وی خاطر نشان کرد که انتقال سفارت آمریکا به قدس در راس اولویت‌های ترامپ قرار دارد.

 

نیر برکات، شهردار قدس نیز از اظهارات دولت ترامپ مبنی بر اینکه رایزنی در زمینه انتقال سفارت را آغاز کرده است، استقبال کرد.

 

برکات ادامه داد: اعلام این مساله پیامی روشن به جهان است که آمریکا اذعان دارد که قدس پایتختی غیرقابل مذاکره جهت تقسیم اسرائیل است.

 

وی افزود: ما تمامی کمک‌های ضروری را برای آمریکا جهت تضمین انتقال سفارت ارائه خواهیم کرد.

 

رادیو عبری به نقل از برخی منابع که نام آنها را فاش نکرده بود، اعلام کرده بود که یک هیئت آمریکایی اخیرا از محلی که برای احداث سفارت آمریکا در قدس اختصاص یافته است، بازدید کرده بود. این در حالی است که باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا قبل از ترک کاخ سفید نسبت به انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس هشدار داده بود.

 

روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم نوشت که یک بازرگان آمریکایی به نام "دانیل أربیس" که روابط نزدیک و تنگاتنگی با داماد ترامپ ـ گزینه اصلی انتخاب به عنوان فرستاده صلح آمریکا در منطقه خاورمیانه ـ دارد، با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و اعلام کرده بود که تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس جدی است.