پیونگ‌یانگ خواهان تحویل رییس سازمان اطلاعات کره‌جنوبی به کره شمالی شد


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

کره شمالی امروز (جمعه) ضمن متهم کردن رییس سازمان اطلاعات کره جنوبی به طراحی توطئه علیه کیم جونگ اون با یک سلاح بیوشیمیایی، تقاضای تحویل وی به پیونگ یانگ را مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (جمعه) سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی را متهم به طراحی توطئه رهبر این کشور با سلاح بیوشیمیایی کرد.

 

این اتهام بعد از چند هفته تنش میان کره شمالی و آمریکا و متحدانش به دلیل آزمایش‌های موشکی و نگرانی در خصوص ششمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی مطرح شده است.

 

کره شمالی تقاضا کرده که "متهمان تروریست" مربوط به توطئه ترور کیم جونگ اون، رهبر این کشور به دولت کره شمالی تحویل داده شوند.

 

امروز دفتر دادستان کل کره شمالی در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی این کشور انتشار یافت، اعلام کرد که از جمله متهمان اصلی این توطئه لی بیونگ هو، رییس سازمان اطلاعات کره جنوبی و دو مامور این کشور به همراه یک فرد چینی هستند.

 

این دفتر عنوان کرد: ما از مقام‌های مربوطه می‌خواهیم فورا مغز متفکر چنین جرم شنیع برخوردار از پشتیبانی دولت به همراه همدستان و پیروان آنها را شناسایی، بازداشت و در اختیار جمهوری دموکراتیک خلق کره قرار دهند.

 

دادستانی کره شمالی عنوان کرد: متهمان طبق قوانین کیفری کره شمالی با مجازاتی سنگین روبرو خواهند شد.