پشت پرده مرد خاص «ماجرای نیمروز» چه کسی است ؟


اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی,ماجرای نیمرو

مسئول انتخاب بازیگر و بازیگردان فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» درباره روند کارش در این پروژه که چهره‌های متفاوتی را پیش روی مخاطب قرار داده است، صحبت کرد.

 به  گزارش  مهر ؛ابراهیم امینی مسئول انتخاب بازیگران در فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز»  گفت: استراتژی انتخاب بازیگران در این فیلم اینگونه بود که از بازیگران چهره و شناخته‌شده سینما استفاده کنیم که برهمین اساس به این مساله فکر کردیم که چگونه می‌توانیم بازیگرانی را انتخاب کنیم تا به مدل فیلمسازی محمدحسین مهدویان بخورند.

 

وی ادامه داد: فیلم های مهدویان به لحاظ بصری بافت مستندنمایی دارند که همین مساله این نگرانی را برای ما بوجود می آورد که حضور بازیگران شناخته شده که مخاطب سابقه ذهنی از آنها دارد چگونه می تواند در این بافت بصری قرار بگیرد که باورپذیر هم باشد. یکی از امتیازهای کارهای قبلی مهدویان مانند «ایستاده در غبار» این بود که مخاطب سابقه ذهنی چندانی از بازیگران نداشت و به همین دلیل آنها را راحت تر قبول می کرد.

 

امینی تاکید کرد: در «ماجرای نیمروز» به این فکر کردم بهتر است یک آشنازدایی از بازیگرانی که در این پروژه حضور دارند انجام دهیم به این معنا که آنها را در نقش و هیبتی متفاوت از همیشه ببینیم. بخش ظاهری از طریق گریم و طراحی لباس به خوبی انجام شد و بخش دیگر نیز سعی کردیم با سابقه ذهنی مخاطب از بازیگران فیلم بازی کنیم. به عنوان مثال انتخاب جواد عزتی و یا احمد مهران‌فر در نقش های متفاوتی که برای آنها انتخاب شده است و یا انتخاب مهدی پاکدل با چهره معصوم و آشنایی که دارد در نقش کشمیری از جمله این آشنایی زدایی‌ها است.

 

وی ادامه داد: در کنار این بازیگران از دو ستاره فیلم های مهدویان یعنی هادی حجازی فر و مهدی زمین پرداز نیز بهره بردیم.

 

بازیگردان فیلم «ماجرای نیمروز» در پاسخ به اینکه بازیگران نقش شخصیت هایی مانند شهید بهشتی و یا اسدالله لاجوردی چگونه انتخاب شدند، بیان کرد: در تجربه های قبلی از بازیگرانی استفاده می کردیم که گریمور با گریم چهره آنها را تکمیل می کرد ولی در انتخاب نقش های این دو شخصیت با آقای دارسنج طراح گریم فیلم صحبت کردیم و از او پرسیدیم نیازمند چه تیپ چهره ای است که ما دنبال آن بگردیم. به عنوان مثال برای شخصیت آقای لاجوردی به من گفت که فردی را می خواهد که صورت مستطیل داشته باشد.

 

وی بیان کرد: این خود یک کلید بسیار مهم بود تا بتوانم یک بازیگر مناسب از آرشیو عکس هایی که داشتیم پیدا کنم. در مورد بازیگر نقش شهید بهشتی نیز باید بگویم که با توجه به اینکه فرصت بسیار کمی برای پیدا کردن بازیگر این نقش داشتیم، از داوود رسولیان که در سریال «معمای شاه» نیز همین نقش را بازی کرده بود دعوت به همکاری کردیم.

 

وی با اشاره به آرشیو بازیگرانی که در دست دارد، بیان کرد: برای انتخاب بازیگران فیلم «آخرین روزهای زمستان» فراخوان هایی را به صورت سنتی و از طریق چاپ کاغذ منتشر کردیم که در پی آن به آرشیو عکسی از متقاضیان بازیگری دست پیدا کردیم که این آرشیو در هر پروژه کامل تر شد و من از آنها برای انتخاب نقش های مختلف استفاده می کنم و البته به مرور آن را کامل هم می‌کنم. البته دیدن تئاتر نیز برای ما بسیار خوب بود چرا که از طریق دیدن تئاترهای مختلف توانستیم بازیگر نقش وحید نظری را که امیراحمد قزوینی آن را بازی کرد انتخاب کنیم.

 

امینی در پایان تاکید کرد: این آرشیو برای من مانند یک بانک اطلاعاتی می ماند که به تناسب پروژه های مختلف به سراغ آن می روم.