«زئوس» در خراسان جنوبی دستگیر شد - زیوس دستگیر

زیوس دستگیر

زیوس دستگیر

برگزیده ها: «زئوس» در خراسان جنوبی دستگیر شد

برگزیده ها فردی که در شبکه های اجتماعی تبلیغ ادیان کاذب می کرد و مدعی بود «من زئوس هستم» در خراسان جنوبی دستگیر شد.

جنوب نیوز: پایگاه خبری پلیس فرمانده انتظامی استان اظهار داشت: کارشناسان پلیس امنیت استان هنگام پایش و رصد فضای سایبر و شبکه های اجتماعی با اکانتی با عنوان «من زئوس هستم»برخورد کردند که بررسی موضوع آغاز شد.
سرهنگ مجید شجاع اظهار داشت: بررسی های اطلاعاتی حاکی از این بود که یکی از کاربران شبکه اجتماعی لاین و تلگرام صفحه ای در این فضا ایجاد کرده و اقدام به درج محتواهای شنیع و بسیار زشت ضد دینی و موهن نسبت به ائمه اطهار به خصوص پیامبر اکرم (ص)، قرآن مجید و دین اسلام کرده بود.
به گزارش برگزیده ها وی گفت: این متهم سایبری با درج محتواهای مرتبط با افکار لائیک و توهین به مقامات عالی کشور شبکه ای راه اندازی کرده بود که افکار عمومی را منحرف و بر ضد دین تبلیغ می کرد که شناسایی وی در دستور کار مأموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: با چند ماه کار اطلاعاتی و عملیات نفوذ متهم در عملیات پیچیده اطلاعاتی شناسایی و هویت وی تأیید شد.
سرهنگ شجاع گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی و پلیس فتا در عملیاتی مشترک متهم را رصد کردند که بررسی های بعدی نشان داد با شماره همراه وی چند اکانت در شبکه های اجتماعی ساخته شده و دلایل انتساب کاربری صفحات مجرمانه به متهم برای مأموران محرز شد.
وی افزود: با هماهنگی مقام قضائی و شناسایی نقاط تردد و خودروی متهم نامبرده در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: متهم در بازجویی پلیس به خارج شدن از دین، تشکیل گروه هتاک به اسلام در فضای مجازی، جذب شش هزار و ۹۰۵ نفر از جوانان نا آگاه در گروه مذکور و سایر اعمال مجرمانه از جمله هتاکی های بسیار زشت به اسلام ومقدسات در جهت تقدس زدایی از ارزش ها و گسترش افکار لائیکی اعتراف کرد.
سرهنگ شجاع تصریح کرد: متهم دستگیر شده با دستور قاضی پرونده روانه زندان شد و گروه های ایجاد شده توسط وی در شبکه های اجتماعی از فضای سایبری حذف شد.
منبع/مهر


,