دادکان:‌ باید جلوی تیمی که دو پرونده انضباطی دارد گرفته شود حتی پرسپولیس و استقلال/اگر رستمی به تنهایی قهرمان شده باید از او الگوبرداری کرد!


اخبار,اخبار ورزشی,دادکان

رئیس سازمان ورزش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیشترین پرونده انضباطی را در فیفا باشگاه‌های ایرانی دارند که به هیچ عنوان برای ما خوب نیست.

محمد دادکان در گفت‌وگو با  فارس،‌درباره اتفاقاتی که اخیرا در فوتبال باشگاهی ما رخ داده است عنوان کرد:‌دنبال مقصر نیستم اما متأسفانه در این زمینه ضعیف عمل کردیم. اگر باشگاهی یک پرونده انضباطی دارد نباید به آن اجازه حضور در مسابقات را بدهد نه اینکه اجازه دهیم چندین پرونده ایجاد شود و مسئله بغرنج شود تا رکورددار پرونده‌های انضباطی در فیفا شویم.

 

وی ادامه داد: وقتی تیم مشکل ایجاد می‌کند باید جلوی آن را بگیریم حتی اگر پرسپولیس و استقلال باشند اما مدیران ما مصاحبه می‌کنند و می‌گویند اجازه نمی‌دهیم اتفاقی رخ دهد و ما کارمان را بلد هستیم. دنیای حرفه‌ای ورزش امروز این صحبت‌ها را نمی‌پذیرد وقتی تابع فیفا شدیم باید مقررات آن را مو به مو اجرا کنیم. مقررات بین‌المللی درباره ترانسفر بازیکنان کامل مشخص است. 

 

دادکان افزود: وقتی پرونده‌های باشگاهی یک یا دو تا می شود باید آن باشگاه توبیخ شود. این همه پرونده انضباطی در فیفا برای ما خوب نیست و پیروزی‌هایی را هم که در سطح ملی و بین‌المللی کسب می‌کنیم و باعث خوشحالی مردم می‌شود را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. 

 

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال عنوان کرد: برخورد سرمربی تیم ملی با باشگاه‌ها برخورد باشگاه با مربی تیم ملی و از این دست مسائل در هیچ کجای دنیا رخ نمی دهد. خطاب من فقط به فدراسیون نیست. در مجموعه ورزش مشکل داریم. این نشان می‌دهد که ثبات وجود ندارد و باعث ناراحتی مردم می‌شود. مدیریت ما مشکل دارد. وقتی فردی را می‌گذاریم به عنوان یک مدیر باشگاه و در یکسالی که در رأس آن باشگاه حضور دارد فقط برای مطرح کردن خودش مصاحبه می‌کند چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم. اگر از همان فرد سوال کنیم هیچ کدام از ارکان فوتبال و فیفا را نمی‌شناسد، چرا؟ چون آن مدیر با واسطه در این سمت گذاشته شده است. فوتبال آدم کاربلد می‌خواهد. همه نظام‌شان را دوست دارند و به مملکت اعتقاد دارند اما کار را به افرادی می‌دهند که هیچ چیزی بلد نیستند.

 

دادکان خاطرنشان کرد:‌فدراسیون هم نمی‌تواند جلوی آنها را بگیرد اما باید بایستد. من همواره از طرفداران تیم‌های خوزستانی بوده و هستم در دوره ما هفت بازیکن تیم ملی خوزستانی بودند. اما همان زمان آبادان خلاف کرد و اجازه ندادند بالا بیاید اما هیچکس دلیل آن را نپرسید و بلافاصله بعد از ما آنها را بالا آوردند. وقتی فیفا اعلام می‌کند ایران بیشترین پرونده را در کمیته انضباطی دارد خیلی بد است. همه مقصر هستند. وقتی پرونده ها دوتا می شود باید تیم را محروم کنند و اجازه حضور در لیگ را به آنها ندهند تا اینکه پرونده‌هایشان را حل کنند اما زمانی که ارتباط حرف اول را می‌زند نه توانایی‌ها به چنین مشکلاتی می‌خوریم. 

 

وی درباره ورزشکار سالاری و اینکه برخی ورزشکاران از جمله رستمی عنوان می‌کنند که حاضر نیستند زیر نظر سرمربی تیم ملی کار کنند، گفت:‌ کیانوش رستمی را قهرمان ملی می دانم. نمی‌خواهم بگویم روش فدراسیون بد است یا خوب. مرادی هم همواره مورد احترام من بوده است اما وقتی ورزشکاری خودش به جایی می‌رسد که اصول را یاد گرفته است و با روش خودش موفق بوده است راحت‌تر می‌توان با او صحبت کرد. حتی مربیان تیم ملی هم می‌توانند از او ایده بگیرند. امروز اگر ورزشکار ما موفق بوده است با احترام به فدراسیون، باید ببینیم اگر آن ورزشکار با تمرین تنهایی در زیرزمین و بدون استفاده از امکانات فنی فدراسیون قهرمان شده است باید از او الگوبرداری کنیم. البته حق مرادی و فدراسیون هم است که خواستار برقراری نظم هستند اما همه باید برای سربلندی ایران تلاش کنیم.