سخنگوی جدید کاخ سفید: از هر سو به دولت ترامپ فشار آورده اند


اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل,کاخ سفید

اولین نشست خبری تیم جدید دولتمردان امریکا سخنگوی جدید کاخ سفید: از هر سو به دولت ترامپ فشار آورده اند

 در روزی که ترامپ با امضای 2 فرمان جنجالی تصمیم گرفت دو قانون و پیمان دوره اوباما را لغو کند سخنگوی او به میان خبرنگاران آمد تا شاید از جنجال ها و نگرانی ها علیه تصمیم های رئیس خود بکاهد. نکته مهم نشست سخنگوی ترامپ این بود که اذعان کرد رسانه‌ها و مقامات داخلی مشروعیت او را به چالش کشیده و برای تضعیف دولت او گام برداشته اند و گفت که هر روز توانایی او برای مدیریت کشور مدام زیر سوال می‌رود و این هجوم کار را بردولت نوپای ترامپ سخت کرده است

 

  شان اسپایسر، سخنگوی جدید کاخ سفید در این نشست بر نکات ذیل تاکید کرد

 

 دستور کار دولت جدید در خصوص مهاجران، شناسایی مهاجران غیرقانونی و بررسی سوابق کیفری آنهاست. هر تصمیم دیگری بر اساس این اطلاعات صورت خواهد گرفت.

 

 در پاسخ به چرایی تصمیم ترامپ برای خارج کردن آمریکا از پیمان تجارت آزاد ترنس - پسیفیک] رئیس جمهور جدید آمریکا خودش بهترین معامله‌گر و مذاکره‌کننده است و در رابطه با قراردادهای تجاری آمریکا با کشورهای دیگر بهترین تصمیم را می‌گیرد تا بیشترین منفعت ممکن به مردم آمریکا برسد.

 

  ترامپ به مردم آمریکا وعده داد که هزینه‌های درمان را برای آنها کاهش دهد و خدمات پزشکی را قابل‌دسترس‌تر کند. بنابراین، لغو طرح ملی بیمه خدمات درمانی اوباما (اوباماکر) نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.

 

  دولت جدید آمریکا به دنبال افزایش شغل برای مردم آمریکا و افزایش رشد اقتصادی است و همانطورکه بارها به وضوح گفته شده است در دولت جدید، منافع آمریکا و مردم آمریکا بر همه چیز مقدم خواهد بود.

 

  جمعیت زیادی در مراسم تحلیف ترامپ حضور داشت و میلیونها نفر نیز این مراسم را از تلویزیون و یا به صورت آنلاین از اینترنت تماشا کردند. هر رسانه‌ای که بخواهد با این حقیقت مغرضانه برخورد کند، برای ما قابل قبول نخواهد بود.

 

 [در پاسخ به احتمال همکاری آمریکا با روسیه در سوریه] دولت ترامپ برای مبارزه با تروریسم و داعش در کنار هر کشوری که در جهت منافع آمریکا قدم بردارد، قرار خواهد گرفت و این مساله درمورد روسیه نیز صدق می‌کند. اما ارائه جزئیات برعهده وزارت دفاع است.

 

 دولت جدید آمریکا به خوبی از نقش چین در اقتصاد جهان آگاه است اما باید به فکر منافع مردم خودش نیز باشد.

 

  [در پاسخ به انگیزه دولت ترامپ از انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس] دولت جدید آمریکا قصد ندارد به زودی درباره انتقال سفارت در اسرائیل اقدام کند و ما در حال حاضر در مراحل اولیه تصمیم‌گیری در این رابطه قرار داریم.

 

  رئیس جمهور آمریکا به دنبال اصلاح سیستم آموزش، خدمات درمانی و زیرساخت‌های حیاتی کشور است و از روز اول به دنبال این خواهد بود که مردم آمریکا زندگی بهتری داشته باشند.

  ما در بحث سوریه و بشار اسد اول باید به منافع آمریکا فکر کنیم. فعلا نمی‌توانم جزئیات بیشتری در این رابطه ارائه کنم.

 

  ما همیشه روابط عالی و ویژه‌ای با انگلیس داشته‌ایم و به همین دلیل، ترامپ، "ترزا می" نخست وزیر انگلیس را برای اولین دیدار خود با یک مقام عالی‌رتبه خارجی انتخاب کرده است.

 

  هر روز در رسانه‌ها و از سوی مقامات داخلی تلاش‌های زیادی برای مشروعیت‌زدایی از ترامپ و تضعیف دولت او صورت می‌گیرد و توانایی او برای مدیریت کشور مدام زیر سوال می‌رود. این هجمه تبلیغاتی بی‌سابقه باعث می‌شود دولت نتواند به خوبی به وظایف و وعده‌های خود عمل کند./ باشگاه خبرنگاران