اعتراض شهرداران آمریکا به دستورات مهاجرتی ترامپ


اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,

شهرداران به رییس‌جمهور آمریکا هشدار دادند که دستورات اجرایی سخت‌تر در خصوص مهاجرت در امور شهرهای آمریکایی دخالت می‌کنند.

 به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیش از ۲۵۰ شهردار در کنفرانس شهرداران در میامی بیچ گرد هم آمده‌اند تا در خصوص مسائلی از تغییر آب و هوا گرفته تا بودجه فدرال و خدمات درمانی تصمیم و موضعی را اتخاذ کنند.

 

آنها قطعنامه‌هایی را بررسی می‌کنند که به شدت با اقدامات سرکوب‌گرایانه دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا در خصوص مهاجرت غیرقانونی مخالف است.

 

شهرداران در ژانویه سال جاری میلادی هنگامی که ترامپ دستور قطع بودجه حوزه‌های قضایی که به نوعی از همکاری با ماموران فدرال مهاجرت امتناع می‌کنند را صادر کرد، ضربه جدی به شهرداران وارد شد.

 

اکثر شهرها در مقابل این دستور ایستاده‌اند و یک قاضی فدرال در آوریل سال جاری میلادی این دستور را دست کم به حالت موقت مسدود کرده است.

 

اریک گارستی شهردار لس‌آنجلس، گفت: برخی از ما از اینکه شهرهای پناهگاه باشیم و از مهاجران حفاظت کنیم به خود می‌بالیم اما این ایده که ما برخی مسائل را نقض می‌کنیم یک بازی بزرگ است.

 

وی با اشاره به سیاست‌هایی مبنی بر اینکه شهرهای پناهگاه خواستار احکامی برای تسلیم کردن مظنونین به اداره مهاجرت و گمرک که آمریکا هستند، افزود: تمام چیزی که من از مقامات مهاجرت می‌خواهم این است که دستورات اجرایی را به شیوه‌ای مشروع، قانونی و مطابق احکام دادگاه اجرا کنند.

 

گارستی در ادامه گفت: افسران پلیس در لس‌آنجلس هر ساله ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار درخواست صدور حکم از جانب قضات را در نیمه‌های شب انجام می‌دهند یعنی هنگامی که قضات به احتمال زیاد در خواب هستند. این ایده که سازمان مهاجرت و گمرک نمی‌تواند اقدام مشابهی انجام دهد بسیار مضحک و خنده‌دار است.

 

شهرداران شهرهای بزرگ می‌گویند نگرانند که این دستورات اجرایی رو به رشد بر جوامع مهاجران سایه افکنده و مانع این شود که آنها جرایم را گزارش دهند و یا به عنوان شاهد همکاری کنند.

 

شهرستان میامی - دید  دستور ماه ژانویه ترامپ را پذیرفت و سیاستش را تغییر داد به طوریکه ادارات به تمامی درخواست‌های سازمان مهاجرت و گمرک احترام گذاشتند.

 

مقامات از ۲۷ ژانویه تاکنون بیش از ۱۲۴ تن را به اداره مهاجرت و گمرک آمریکا تسلیم کردند اما برخی از شهرداران جمهوریخواه از ایالت‌هایی چون ایندیانا و فلوریدا با هدف گرفتن مهاجرانی که مرتکب هیچ جرمی نشده‌اند تنها به این دلیل که به صورت غیرقانونی به این کشور آمده‌اند مخالفند.

 

کنت گوئین شهردار اوکالا در ایالت فلوریدا، گفت: اگرچه من با ارائه حق شهروندی به ۱۱.۵ میلیون مهاجری که به صورت غیرقانونی به این کشور آمده‌اند مخالفم اما به نظر من اکثر مهاجران انسان‌هایی خوب هستند.

 

این در حالی است که جیم برینارد شهردار کارمل در ایالت ایندیانا، گفت: من با دیدگاه‌های ترامپ در حوزه مهاجرت مخالف هستم. تنبیه کردن شهرها هیچ معنا و مفهومی ندارد. هر کسی که به این کشور آمده است بدون اینکه به قانونی یا غیرقانونی بودن آن توجه کنیم حق دارد تا روند خود را قانونی سازد و آنگاه ما می‌توانیم به مسائلی رسیدگی کنیم که به طور واقعی می‌توانند به ما در بهتر شدن کشورمان کمک کنند.

 

سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا اعلام کرد: در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری ترامپ بیش از ۴۱ هزار تن را به اتهامات مربوط به مهاجرت بازداشت کرده است.