گزارش المانیتور از حضور فعال احمدی نژاد در عرصه انتخابات ایران


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , احمدی نژاد

المانیتور همچنین می نویسد:با اینکه بقایی کاریزمای احمدی نژاد را ندارد، با این وجود می تواند در صورت اینکه چراغ سبز شورای نگهبان برای حضور در انتخابات را دریافت کند؛ به جبهه اصولگرایان لطمه وارد کند.

رئیس جمهور سابق ایران یکی از بازیگران منحصربه فرد صحنه سیاست در ایران است، شخصیت غیرقابل پیش بینی که بازگشتش به سیاست عجیب نیست.

 

به گزارش نامه نیوز به نقل از المانیتور، در 11 فوریه، محمود احمدی نژاد به طور رسمی اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری 19 می (29 اردیبهشت) از هیچ کاندیدای حمایت نخواهد کرد. با این وجود احمدی نژاد که از سال های 2005 تا 2013 در ایران رئیس جمهور بود یکی از فعال ترین کمپین های تبلیغاتی را اکنون در اختیار دارد حتی فعال تر از دیگر کاندیداهایی که قرار است در این رقابت حضور داشته باشند.

 

احمدی نژاد در این انتخابات از حمید بقایی، معاون سابق خود حمایت خواهد کرد، کسی که کاندیداتوری اش در این انتخابات را تنها چند روز پس از بیانیه احمدی نژاد اعلام کرد.

 

با این وجود، فعالیت های انتخاباتی رئیس جمهور سابق اصولگرا را نمی تواند باثبات خواند، در 26 فوریه، احمدی نژاد نامه 13 صفحه ای را خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا نوشت و توصیه هایی را به سبک خودش به وی ارائه کرد، حدود یک هفته پس از آن، د رمراسم روز ملی درخت کاری در ایران به همراه بقایی و مشایی ظاهر شد و اظهاراتی را عنوان کرد.

 

حضور احمدی نژاد در در صحنه سیاست در ایران در هفته های اخیر افزایش داشته است ، وی در بیانیه ای که اواخر بهمن ماه صادر کرد به دولت کنونی ایران به ریاست حسن روحانی حمله کرد و انتقاداتی را متوجه آن دانست. یک روز پس از آن به توییتر پیوست و کلیپی را در حالی که به زبان انگلیسی صحبت می کرد برای دنبال کنندگانش منتشر کرد.

 

المانیتور در ادامه به دیگر فعالیت ها و اظهارات احمدی نژاد در ماه های اخیر اشاره کرده و می نویسد: احمدی نژاد تاکید دارد که فردی مستقل است و بیانیه های سیاسی وی به هیچ حزب سیاسی در ایران ارتباطی ندارد.

 

المانیتور همچنین می نویسد:با اینکه بقایی کاریزمای احمدی نژاد را ندارد، با این وجود می تواند در صورت اینکه چراغ سبز شورای نگهبان برای حضور در انتخابات را دریافت کند؛ به جبهه اصولگرایان لطمه وارد کند.

 

المانیتور در پایان تحلیل خود می نویسد: احمدی نژاد به عنوان فرد غیرقابل پیش بینی شناخته می شود که هرکاری برای باقی ماندن در قدرت خواهد کرد. اینکه احمدی نژاد به توصیه رهبر ایران برای عدم حضور در انتخابات چه برای خود و چه در حمایت از دیگری عمل می کند یا نه را باید در آینده دید.