تورم تولیدکننده برق در سال ۹۵ اعلام شد/فقط پاییز روند نزولی داشت


اخبار اقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,تورم تولیدکننده برق

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، تورم تولیدکننده بخش برق در تمامی فصول سال ۹۵ به جز فصل پاییز، روند صعودی داشته است.

 به گزارش  مهر، مرکز آمار ایران شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش برق بر مبنای سال پایه ۱۳۹۰ را اعلام کرد که بر این اساس، در سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ به ترتیب برابر با ۱۰۴.۶۳، ۱۱۹.۰۳، ۱۴۶.۲۷، ۱۳۷.۲۸، ۱۳۱.۱۰ می‌باشد که نسبت به سال قبل (نرخ تورم سالانه) در سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳ به ترتیب ۴.۶۳، ۱۳.۷۶، ۲۲.۸۹ درصد افزایش و در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ به ترتیب ۶.۱۴ و ۴.۵۰ درصد کاهش داشته است. شاخص مذکور، در تمامی فصل‌های سال ۱۳۹۵ به جز فصل پاییز روند صعودی داشته است.

 

شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق بر مبنای سال پایه ۱۳۹۰ به تفکیک ساعات اوج بار، در سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳ به ترتیب برابر با ۱۰۰.۷۵، ۱۱۱.۶۹، ۱۳۷.۲۴ می‌باشد که نسبت به سال قبل (نرخ تورم سالانه) به ترتیب ۰.۷۵، ۱۰.۸۵، ۲۲.۸۸ درصد افزایش داشته است. همچنین عدد شاخص مذکور در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ به ترتیب برابر با ۱۲۹.۸۱ و ۱۲۴.۱۴ می‌باشد  که نسبت به سال قبل ۵.۴۲ و ۴.۳۶ درصد کاهش داشته است.

 

شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق بر مبنای سال پایه ۱۳۹۰ به تفکیک ساعات میان بار، در سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳ به ترتیب برابر ۱۰۱.۳۹، ۱۱۴.۴۹، ۱۴۱.۱۸ می‌باشد که نسبت به سال قبل (نرخ تورم سالانه) به ترتیب ۱.۳۹، ۱۲.۹۲، ۲۳.۳۲ درصد افزایش داشته است. همچنین عدد شاخص مذکور در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ به ترتیب برابر با ۱۳۲.۶۳ و ۱۲۶.۸۰  می‌باشد که نسبت به سال قبل ۶.۰۶  و ۴.۳۹ درصد کاهش داشته است.

 

شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق بر مبنای سال پایه ۱۳۹۰ به تفکیک ساعات کم بار، در سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳ به ترتیب برابر ۱۱۶.۱۶، ۱۳۶.۹۲، ۱۶۷.۰۴ می‌باشد که نسبت به سال قبل (نرخ تورم سالانه) به ترتیب ۱۶.۱۶، ۱۷.۸۷، ۲۲.۰۰ درصد افزایش داشته است. همچنین عدد شاخص مذکور در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ به ترتیب برابر با ۱۵۵.۵۷، ۱۴۸.۰۵ می‌باشد که نسبت به سال قبل  ۶.۸۶ و ۴.۸۳ درصد کاهش داشته است.