سنای آمریکا اتهام دخالت دادستان کل سابق در پرونده ایمیل های کلینتون را بررسی می کند


اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,کلینتون

کمیته قضایی سنای آمریکا با گذشت نزدیک به یک سال از مختومه شدن پرونده ایمیل های «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری، مشغول بررسی ادعای همکاری «لورتا لینچ» دادستان کل سابق آمریکا با اعضای ستاد کلینتون است.

 به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری ای.بی.سی نیوز، کلینتون سال گذشته به علت استفاده از یک ایمیل شخصی در زمان تصدی وزارت امورخارجه، برای مدتی مورد بازجویی اداره تحقیقات فدرال (اف.بی.آی) قرار گرفت.

 

«جیمز کومی» رئیس اف.بی.آی در آن زمان با تاکید بر اینکه کلینتون در نگه داری از اطلاعات محرمانه « با بی احتیاطی » رفتار کرده است، او را از اتهام های وارد شده مبرا دانسته و گفته بود که اقامه دعوی علیه وی را پیشنهاد نمی کند.

 

دادستان کل آمریکا هم در نهایت این تصمیم را پذیرفت و رای به مختومه شدن این پرونده داد.

گرچه در همان روزها خبری از دیدار محرمانه « بیل کلینتون » همسر هیلاری و رئیس جمهوری پیشین آمریکا با لینچ منتشر شد و شائبه همکاری وزارت دادگستری با کلینتون برای تبرئه کردن او از اتهام های وارد شده را مطرح کرد.

 

حال کمیته قضایی سنای آمریکا مشغول بررسی ارتباط افشا شده لینچ با یکی از اعضای ستاد انتخاباتی کلینتون است که می تواند به سرنخ های جدیدی در این رابطه منجر شود.

 

این کمیته همزمان در حال بررسی ابعاد ماجرای اخراج کومی از ریاست اف.بی.آی است.

 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته گفته بود که نحوه پیشبرد تحقیقات مرتبط با پرونده ایمیل های کلینتون از جمله عواملی بوده که او را متقاعد به اخراج کومی کرده است.

 

با این حال حامیان حزب دمکرات معتقدند که کومی نقشی کلیدی در پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری داشته است.

 

وی چند روز مانده به موعد انتخابات از بازگشایی دوباره پرونده ایمیل های کلینتون برای بررسی برخی سرنخ های جدید خبر داده بود؛ موضوعی که کلینتون آن را از جمله دلایل اصلی کوچک شدن سبد آرای خود دانسته بود.