سازمان ملل خواستار تحقیق درباره کشتار مردم یمن در حملات هوایی سعودی ها شد


اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,یمن

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به کشته شدن 18 نفر از جمله 10 کودک و دو زن بر اثر حملات هوایی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یک دهکده در یمن، خواستار تحقیقات بی طرفانه و جامع درباره این جنایت شد.

به گزارش ایرنا؛ سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه رسما تایید کرد که نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی در حملات روز 18 ژوییه خود، دهکده ای بنام العشیره در نزدیکی شهر موضع در یمن را هدف قرار داده اند.

 

روپرت کالویل سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل یادآور شده است که دستکم 10 کودک و دو زن در این حملات وحشیانه جان خود را از دست داده اند.

 

به گفته این سخنگو، قربانیان این حملات که اعضا سه خانواده یمنی بوده اند همگی از سوی کمیساریای پناهندگان این نهاد در فهرست آوارگان یمنی قرار داشته اند.

 

بر همین اساس، نیروهای ائتلاف بدون در نظر داشتن هدف نظامی مشخص و با نیت قتل عام ساکنان این دهکده آن را مورد حمله قرار داده اند.

 

در حالی که بحران یمن وارد سومین سال خود شده کمیساریای حقوق بشر شمار غیرنظامیانی را که در درگیری ها و بویژه در اثر بمباران های رژیم سعودی جان خود را از دست داده اند، 5 هزار و 21 نفر و رقم مجروحین این درگیری ها را 8 هزار و 588 نفر اعلام کرده است.