عربشاهی: تراکتورسازی به‌خاطر عقب افتادن بهانه‌‌تراشی می‌کند/ کی‌روش خودش را با برانکو هماهنگ کند


اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی,عربشاهی

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس، گفت: تراکتورسازی به دنبال جنگ روانی است و می‌خواهد به دلیل عقب افتادن از پرسپولیس با مطرح کردن بحث زمان بازی بهانه تراشی کند.

 به گزارش  فارس، پرسپولیس با پیروزی مقابل گسترش فولاد فاصله 4 امتیازی خود در صدر جدول را با تراکتورسازی حفظ کرد. 

 

ضیاء عربشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد این مسابقه و شرایط پرسپولیس صحبت‌های زیر را مطرح کرد:

 

 بازی پرسپولیس و گسترش فولاد چطور بود؟

بازی بسیار خوبی بود جای محسن مسلمان در این مسابقه خالی بود. نمی‌خواهم بگویم غیبت او مشکل‌ساز می‌شود اما عدم حضورش کاملاً مشهود بود. مسلمان یک پلی‌میکر خوب است که تیم را به خوبی راه می‌اندازد اگر مسلمان در میدان حضور داشت شرایط تیم بهتر می‌شد. گسترش هم تیم بسیار خوبی است و در بالای جدول حضور دارد این تیم نفرات بسیار خوبی دارد و در حمله خوب شرکت می‌کند. گسترش در ضدحملات بسیار قوی است. آنها سه، چهار بار ضدحملات خوبی زدند. با حضور سیدجلال حسینی و محمد انصاری در قلب دفاع پرسپولیس بسیار مطمئن عمل می‌کند. در بازی امروز مهم کسب سه امتیاز بود که پرسپولیس به آن رسید. البته تیم نباید به یک  گل اکتفا کند و باید تلاش خود را برای زدن گل‌های بیشتر ادامه دهد.

 

پرسپولیسی‌ها امروز به عملکرد داور اعتراض زیادی داشتند.

داور عملکرد بسیار بدی داشت و بازیکن حریف را با وجود ارائه دو کارت زرد اخراج نکرد. نمی‌خواهیم بگوییم داور قصد و غرضی داشته اما اینکه پنالتی را نمی‌گیرد و چنین اشتباهاتی می‌کند روح و روان تیم را به هم می‌زند. وقتی 80 هزار نفر به ورزشگاه می‌آید کار برای داور سخت می‌شود. بازیکنان هم نباید با اعتراض بی‌مورد تمرکز خود را بر هم نزنند. البته باید به بازیکنان هم حق داد چرا که ممکن بود همین اشتباهات سه امتیاز مهم را از آنها بگیرد.

 

 خیلی‌ها این احتمال را می‌دهند که بازیکنان پرسپولیس به خاطر دو بازی حساس مقابل تراکتورسازی و استقلال ترجیح دادند بازی با صبا را از دست بدهند.

چنین تفکری ندارم دیگر فوتبال مثل گذشته نیست. هر تیمی که به مصاف پرسپولیس بیاید به دنبال کسب پیروزی است و نباید آنها را دست کم بگیریم. بازیکنان پرسپولیس به هیچ وجه چنین قصدی نداشتند.

 

 مسئولان تراکتورسازی به انجام دیدارهای پرسپولیس قبل از مسابقه این تیم معترض هستند آیا این اعتراض را درست می‌دانید؟

این مسأله را قبول ندارم تازه 4 بازی نیم‌فصل دوم گذشته و حدود 10، 11 بازی باقی مانده است. بدون شک جدول نوسان خواهد داشت اصلاً معلوم نیست تراکتورسازی تا پایان فصل مدعی قهرمانی باشد. همین استقلال ممکن است خودش را بالا بیاورد. نمی‌توان از الان مدعیان اصلی قهرمانی را شناسایی کرد. این مسائل جنگ روانی است که تراکتورسازی به راه انداخته تا به نوعی عقب‌ ماندن خود از لحاظ امتیاز را جبران کند و بهانه تراشی کند. آنها در ادامه دست به چنین ترفندهایی خواهند زد. پرسپولیس  باید فقط روی کار خودش تمرکز کند و توجهی به این حرفها نداشته باشد.

 

 برخی معتقدند شاید پرسپولیسی‌ها به دلیل نتایج اخیر خود مغرور شوند.

بازیکنان نباید خیلی زود قانع شوند پرسپولیس باید همه حریفان خود را قلع و قمع کند و جلو برود. حتی این انتقاد را به تیم دارم که نباید به زدن یک  گل اکتفا کنند. پرسپولیس باید احتیاط را کنار بگذارد و با توان بیشتری حمله کند. پیروزی یک گل در چند ثانیه از بین می‌رود. باید آنها با اطمینان خاطر بیشتری حریفان را شکست دهند.

 

 هنوز هم زمزمه‌های اختلافی بین برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی‌روش شنیده می‌شود در مورد این مسأله چه نظری دارید؟

کی‌روش و برانکو باید تعامل داشته باشند. اگر جای کی‌روش بودم سیاست بیشتری به خرج می‌دادم. پرسپولیس 30 تا 35 میلیون هوادار دارد از طرف دیگر 80 میلیون ایرانی هوادار تیم ملی هستند مربی تیم ملی یک برنامه به فدراسیون ارائه کند و بر اساس همان کارش را پیش ببرد اینکه در میانه راه اردوی خارج از برنامه‌ای در نظر گرفته شود  اتفاق خوبی نیست. این به مسائل پشت پرده و اختلافاتی که وجود دارد بازمی‌گردد. درست است که تیم ملی 80 میلیون هوادار دارد ولی کی‌روش بداند پرسپولیس تیمی دارای پشتوانه بی‌نظیر هواداری است و در آسیا حرف اول را می‌زند به نظر من کی‌روش باید خودش را با برانکو هماهنگ کند و با باشگاه‌ها تعامل بیشتری داشته باشد.

 

من هم اگر جای برانکو باشم این مسائل را نمی‌پذیرم. شما ببینید پرسپولیس الان 8 بازیکن در تیم ملی دارد که این نشان‌دهنده تأثیر زیاد این تیم روی تیم ملی است. البته به اعتقاد من باید ملی‌پوشان پرسپولیس 9 نفر باشد جای محسن مسلمان در تیم ملی خالی است و او می‌تواند به فوتبال ملی کمک کند. و این شایستگی را نشان داده که پیراهن تیم ملی را تن کند.