وعده‌های انتخاباتی "ترامپ فرانسه"؛ از لغو شنگن تا کاهش مالیات


بر اساس نظرسنجی‌ها، مارین لوپن پیشتاز رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری فرانسه می‌باشد. پس از وی "ایمانوئل مکرون" کاندیدای میانه‌رو در مرتبه دوم قرار دارد.

 کاندیدای جریان افراطی فرانسه برای انتخابات ریاست جمهوری که به "ترامپ فرانسه" نیز شناخته می‌شود وعده داد که اگر در انتخابات آینده پیروز شود پیمان "شنگن" (قانون حذف کنترل گذرنامه برای ورود شهروندان کشورهای عضو) را لغو خواهد کرد. شنگن شامل لغو گذرنامه برای رفت و آمد شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا میان یکدیگر و مجوز ورود به همه کشورهای عضو برای دارنده ویزای یک کشور عضو است.

 

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، خانم مارین لوپن در اعلام آخرین شعارهای انتخاباتی خود وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه قانون ویزای شنگن را لغو خواهد کرد و خارجیانی که دارای پرونده‌های قضایی هستند را طی 2 ماه از فرانسه اخراج خواهد کرد.

اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل, وعده‌های انتخاباتی

بر اساس نظرسنجی‌ها، مارین لوپن پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه می‌باشد. پس از وی "ایمانوئل مکرون" کاندیدای میانه‌رو در مرتبه دوم قرار دارد.

 

یکی از وعده‌های خانم لوپن اصلاح ساختار نهادی فرانسه است. وی از طریق این اصلاحات می‌خواهد اهدافی از قبیل "در اولویت بودن شهروندان فرانسوی"، "دفاع از هویت، میراث فرهنگی و تاریخی ملت فرانسه" و "کاهش تعداد نمایندگان و اعضای پارلمان فرانسه" را محقق کند.

 

کاهش سن بازنشستگی، کاهش 10 درصدی مالیات بر درآمد، لغو عضویت فرانسه در پیمان شنگن، بازنگری در نظارت بر مرزهای فرانسه، اخراج افراد خارجی که تندرو بودن آنها به اثبات رسیده باشد، لغو تابعیت فرانسوی افراد دو تابعیتی در صورتی که ارتباط آنها با "افراط گرایان مسلمان" اثبات شود، از دیگر وعده‌های مارین لوپن است.

 

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اردیبهشت‌ماه 96 برگزار خواهد شد. در این انتخابات" بنوا آمون" نامزد حزب سوسیالیست فرانسه، "فرانسوا فیون" نامزد حزب جمهوری‌خواهان، "مارین لوپن" نامزد جبهه ملی فرانسه (راست افراطی)، "ژان – لوک ملانشن" نامزد حزب چپ، "یانیک ژادو" نامزد حزب سبزها و "امانوئل مکرون" بانکدار و نامزد مستقل و کاندیدای جریان میانه‌رو فرانسه، کاندیدا شده‌اند.

 

مارین لوپن که بر اساس نظرسنجی‌ها پیشتاز رقابت انتخاباتی فرانسه است، مواضع تندی را در قبال بسیاری از مسائل اتخاذ کرده است به طوری که موضع‌گیری‌هایش از بسیاری جهات به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شباهت بسیار دارد.

 

شنگن، یک از پیمان‌های مهم میان 26 کشور اروپایی است که بر اساس آن تردد شهروندان کشورهای عضو بدون دریافت روادید و کنترل گذرنامه انجام می‌شود. در منطقه شنگن همچنین حرکت و مبادله هر نوع کالا، اطلاعات، پول و افراد بدون ملاحظات گمرکی انجام می‌شود. این پیمان بیش از 3 دهه میان کشورهای اروپایی در حال اجرا است.