ذوالفقارنسب: فوتبال ایران گلخانه‌ای است/ به ۳۰ مربی مثل پیروانی نیاز داریم


اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی  ,فوتبال

پیشکسوت تیم ملی معتقد است فوتبال ایران به صورت گلخانه‌ای است و ساختار درستی را طی نمی‌کند.

 بیژن ذوالفقار نسب سرمربی سابق تیم ملی در گفت وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی جوانان در مسابقه‌های جام جهانی کره جنوبی اظهار کرد: در بازی نخست، تیم خوب و با برنامه وارد زمین شد. آن‌ها توانستند در طول ۹۰ دقیقه بازی را در دست بگیرند و به پیروزی برسند اما در دیدارهای بعدی شاگردان پیروانی شروع خوبی داشتند اما در نیمه دوم نتوانستند برتری خود را حفظ کنند و کم آوردند.

 

وی درباره عدم موفقیت تیم ملی در جام جهانی اظهار کرد: تیم ما تجربه بازی بین‌المللی ندارد. این تیم از لحاظ فنی کمبودها و کاستی‌هایی را دارد که مهم‌ترین آن عدم شناخت قابلیت‌های انسانی است. فوتبال ما هنوز به رشد کافی نرسیده است. سطح فوتبال ما با دنیا تفاوت دارد. فوتبال ما از لحاظ ساختاری روند درستی را طی نمی‌کند.

 

ذوالفقارنسب افزود: فوتبال ایران به صورت گلخانه‌ای است. ما ۲۰-۳۰ بازیکن را برای مسابقه‌های مهم در نظر می‌گیریم و بر روی آمادگی آن‌ها کار می‌کنیم در حالی که همه بازیکنان باید رصد شوند. فدراسیون باید باشگاه‌ها را ملزم کند تا آکادمی‌های فوتبال خود را جدی بگیرد تا هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ ذهنی رشد پیدا کنیم. یک تیم تا دو ماه تمرین آماده مسابقه‌های جهانی نمی‌شود.

 

سرمربی سابق تیم ملی درباره عملکرد امیرحسین پیروانی عنوان کرد: پیروانی خیلی برای این تیم و جوانان زحمت کشیده است. در ایران مربی‌ای که برای جوانان این گونه وقت بگذارد کم داریم. به نظر من باید حداقل ۳۰ مربی همانند پیروانی داشته باشیم تا بتوانیم در رده جوانان، نتایج درخور و مناسبی بگیریم. تیم ملی ما آبروی کشور ماست. باید آن را جدی بگیریم.