کوفی عنان: ترامپ باید با ایران گفت‌وگو کند/دشمن نامیدن ایران در خاورمیانه صلح ایجاد نمی‌کند


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , کوفی عنان

دبیرکل پیشین سازمان ملل با انتقاد از اظهارات ضد ایرانی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا گفت: دونالد ترامپ باید با ایران وارد گفت‌وگو شود. 

به گزارش ایسنا، کوفی عنان دبیرکل پیشین سازمان ملل در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس، به اظهارات ضد ایرانی اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا واکنش نشان داد.

 

وی گفت: ترامپ باید سراغ ایران برود و با این کشور که با امضای توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی و انتخاب مجدد رئیس‌جمهور حسن روحانی تلاش می‌کند با جهان تعامل کند، وارد گفت‌وگو شود.

 

وی افزود: اگر من فرصت این کار را داشتم به ترامپ می‌گفتم که سیاست خصومت‌آمیزش در قبال ایران شامل دشمن نامیدن و حامی مالی تروریسم دانستن این کشور موجب برقراری صلح در منطقه خاورمیانه نخواهد شد.

 

عنان در ادامه گفت‌وگو تلفنی خود با آسوشیتدپرس تاکید کرد: ایران بخشی از راه‌حل مناقشات در خاورمیانه شامل عراق و سوریه است و ما نمی‌توانیم از این حقیقت فرار کنیم.

 

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور آمریکا که به تازگی برای شرکت در نشست کشورهای عربی–اسلامی و آمریکا به ریاض سفر کرده بود، در اظهارات خصمانه خود علیه کشورمان ایران را به حامی اصلی تروریسم متهم کرد و از کشورهای جهان خواست تا ایران را منزوی کنند.