اظهارنظر احمدی‌نژاد درباره سیاست‌های ترامپ


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , احمدی‌نژاد وترامپ

از روزي كه پاستور را ترك گفت و جاي خود را به حسن روحاني داد، هيچ‌وقت به اندازه امروز حرف‌ها و تفكرات مرموزترين مرد كابينه‌اش را بر زبان جاري نكرده بود. اگرچه هميشه در صحبت‌هايش ردپايي از اسفنديار دولت سابق وجود داشت اما اين‌بار گويي بطور كلي حرف‌ها و نظرات اوست كه از زبان احمدي‌نژاد جاري مي‌شود.

به گزارش اعتماد؛چهره‌هاي سياسي و دولتمردان سابق ايران در روزهاي سالگرد پيروزي انقلاب معمولا بيش از هر جا در حرم بنيان‌گذار جمهوري اسلامي ديده مي‌شوند اما محمود احمدي‌نژاد اين روزها خبرهايش از تخت‌جمشيد و پاسارگاد مخابره مي‌شود. او به شيراز سفر كرده و در تاريخي‌ترين و باستاني‌ترين نقاط ايران حرف‌هايي را بر زبان جاري كرده كه بيش از هر چيز همه را به ياد اسفنديار رحيم مشايي مي‌اندازد.

 

در صحبت‌هايش كمي محافظه‌كاري را كنار گذاشته و به همان تفكر مكتب ايراني بازگشته است كه در تخت‌جمشيد و در گفت‌وگو با صدا و سيماي مركز شيراز از عملكرد دولت خود در حوزه گردشگري حمايت مي‌كند؛ همان حوزه‌اي كه چندين سال زير نظر اسفنديار رحيم مشايي اداره شد.

 

اين روزها تنها اخبار مربوط به احمدي‌نژاد محدود به همين سفرهايي است كه گاه و بي‌گاه انجام مي‌دهد و عكس‌هايي از سلفي‌هاي او با مردم شهرهاي مختلف كه زودتر از همه در سايت‌هاي حامي او منتشر مي‌شود. اين‌بار هم مستثني از دفعات پيش نيست و عكس‌هاي زيادي از او با توريست‌هايي كه در تخت‌جمشيد حضور داشتند منتشر شده است.

 

به گزارش دولت بهار رييس دولت سابق در جريان بازديد از تخت‌جمشيد گفت: در دوره قبل در حوزه گردشگري و حفاظت و صيانت از ميراث فرهنگي سرمايه‌گذاري بسيار گسترده‌اي صورت گرفت؛ هم شناسايي، هم محافظت و هم ثبت. كارهاي بسيار خوبي انجام شد. در حفاظت از تخت‌جمشيد و بعد هم توسعه گردشگري و زيرساخت‌ها خيلي كار شد. شايد معادل قبل از خودش هتل درست شد براي استقبال از گردشگران كه اگر آمار را نگاه كنيد روندي صعودي طي شد كه اميدوارم همين طور ادامه پيدا كند و اين موقعيت فراهم شود كه همه مردم دنيا در عمرشان بتوانند ايران و خصوصا تخت‌جمشيد را ببينند.

 

در اين ميان اما نقل‌قول ديگري از احمدي‌نژاد را سايت‌هاي محلي استان فارس منتشر كرده‌اند و نوشته‌اند او در پاسخ به اين سوال كه آينده آمريكا با سياست‌هاي ترامپ را چگونه مي‌بينید، گفته است: كار آمريكا تمام است.

 

رييس دولت سابق در پاسخگويي به سوالات مهم همچنان بر همان سياق قديم خود مي‌چرخد و با همان ادبيات خاص خود سخن مي‌گويد.