لزوم توجه به تراکم فروشی در شمال تهران


اخباراجتماعی,خبرهای  اجتماعی ,تراکم فروشی

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تراکم فروشی و ساخت و سازهای بی رویه در منطقه یک، گفت: رسیدگی به این مسئله باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 به گزارش  مهر، الهه راستگو در سیصد و سی و دومین جلسه شورا و پس از گزارش دبیر دبیران شورایاری منطقه یک، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک قهرمانی تیم ملی آزادکشتی به بازدید خود از این منطقه و بیان مشکلات آن پرداخت و اظهارداشت: ۲۷ محله و ۱۰ناحیه در منطقه یک پس از تغییرات صورت گرفته به ۲۲ محله و ۱۰ ناحیه تبدیل شده که با توجه به قرارگیری برخی محلات بر روی گسل و از سویی معضل بلند مرتبه سازی  لزوم رسیدگی به آن ضروری است.

 

وی، توسعه مترو تجریش به غرب منطقه را یکی از مهمترین درخواست های شهروندان دانست و افزود: ساخت وسازهای بی رویه و تراکم فروشی در منطقه امروز ضمن نابودی باغات و ریه های تنفسی شهر، افزایش ترافیک را موجب شده که این مسئله باید مورد توجه جدی قرارگیرد.

 

رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد شهرتهران از پارکینک طبقاتی به عنوان نیاز دیگر شهروندان یاد کرد و گفت: معضل بافت فرسوده نیز از مشکلات قابل ذکر دراین منطقه است که با توجه به مخاطرات پیش بینی شده لازم است با تخصیص اعتبار لازم اقدام اساسی در جهت ایمن سازی آن صورت پذیرد.