کاخ سفید: ترامپ آماده است ایران را با تبعات جدی و جدید رو به رو کند


اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی, کاخ سفید

رئیس‌جمهور ترامپ آماده تحمیل تبعات جدید و جدی علیه ایران است، مگر آنکه تمامی شهروندانی که ناعادلانه زندانی شده‌اند آزاد شده و بازگردانده شوند. 

رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد ایران در صورت عدم آزادی شهروندان آمریکایی با تبعات جدی و جدید مواجه خواهد شد.

 

به گزارش  فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه تهدید کرد ایران در صورت عدم اقدام برای آزادی شهروندان آمریکایی با تبعات جدی و جدید مواجه خواهد شد.

 

در بیانیه‌ای که کاخ سفید بامداد شنبه منتشر کرده آمده است: «رئیس‌جمهور ترامپ و دولت او تلاش‌ها برای بازگرداندن تمامی آمریکایی‌های بازداشت‌شده در خارج از کشور را مضاعف کرده‌اند. ایالات متحده گروگان‌گیرها و کشورهایی که بدون دلیل عادلانه یا فرایندهای قانونی کماکان اقدام به گروگان‌گیری و بازداشت شهروندان ما می‌کنند را محکوم می‌کند.»

 

کاخ سفید ادعا کرده ایران در طول تقریبا ًچهل سال گذشته از بازداشت‌ها و گروگان‌گیری به عنوان یکی از ابزارهای سیاست‌گذاری استفاده کرده است.

 

در این بیانیه آمده است: «در طول تقریباً چهل سال، ایران از بازداشت‌ها و گروگان‌گیری به عنوان یکی از ابزارهای سیاست‌گذاری کشور خود استفاده کرده است، روشی که امروز هم با محکومیت زیو وانگ به ده سال زندان ادامه دارد.»

 

«زیو وانگ»، شهروند دو تابعیتی چینی - آمریکایی است که به گفته سخنگوی قوه قضائیه ایران با نفوذ خاصی وارد ایران شده بود و توسط نیرو‌های وزارت اطلاعات شناسایی و دستگیر شد.

 

سخنگوی قوه قضائیه گفت این فرد در دادگاه بدوی به 10 سال زندان محکوم شده اما این حکم قابل اعتراض است.

 

بیانیه کاخ سفید به علاوه بدون ارائه هیچگونه شواهد مستدل مدعی شده که ایران مسئول بازداشت «رابرت لوینسون»، عامل سیا است که چند سال است ناپدید شده است.

 

در این بیانیه آمده است: «مسئولیت مراقبت و سلامت تمامی شهروندان آمریکایی در ایران به عهده این کشور است. رئیس‌جمهور ترامپ از ایران می‌خواهد رابرت لوینسون که برای بیش از ده سال است در ایران بازداشت شده را بازگرداند و از ایران می‌خواهد سیامک و باقر نمازی  که در دوران اوباما دستگیر شدند را همراه با تمامی دیگر شهروندان آمریکایی که ناعادلانه دستگیر شده‌اند را آزاد کند.»

 

در پایان این بیانیه آمده است: «رئیس‌جمهور ترامپ آماده تحمیل تبعات جدید و جدی علیه ایران است، مگر آنکه تمامی شهروندانی که ناعادلانه زندانی شده‌اند آزاد شده و بازگردانده شوند.»