ترامپ: از دوستی رئیس سابق اف‌.بی‌.آی و مسئول پرونده روسیه نگرانم


اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل  ,ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید از دوستی رئیس سابق اف‌بی‌آی با رابرت مولر، مسئول تحقیقات درباره رابطه احتمالی روسیه و ستاد انتخاباتی ترامپ در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری نگران است.

 به گزارش مهر، «دونالد ترامپ» امروز جمعه در مصاحبه با فاکس نیوز گفت از دوستی جیمز کومی، رئیس سابق اف‌بی‌آی با رابرت مولر، مسئول تحقیقات درباره رابطه احتمالی روسیه و ستاد انتخاباتی آقای ترامپ در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری نگران است.

 

ترامپ گفت که دوستی این دو نفر را دردسرساز"می‌داند و در پاسخ به این سوال که آیا مولر باید کناره‌گیری کند یا نه، گفت: باید منتظر ماند و دید.

 

ترامپ حدود یک ماه و نیم پیش جیمز کومی، مدیر وقت اف‌.بی‌.آی (پلیس فدرال آمریکا) را به دلیل ضعف عملکرد او در ماجرای ایمیل‌های جنجالی هیلاری کلینتون از این سمت برکنار کرد اما دموکرات‌ها می‌گویند که دلیل اصلی اخراج کومی، اصرارش به ادامه تحقیقات درباره رابطه احتمالی میان ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه بوده است.

 

بعد از این برکناری و درخواست‌ها برای انتخاب یک فرد مستقل برای پیش بردن تحقیقات، وزارت دادگستری آمریکا رابرت مولر، رئیس قبلی اف‌.بی‌.آی را به عنوان مسئول ویژه این پرونده منصوب کرد.

 

این انتخاب با استقبال اکثر اعضای هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در کنگره روبرو شد، اما ترامپ از آن انتقاد کرد.

 

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه امروز خود اتهام مانع‌تراشی بر سر تحقیقات مربوط به روسیه را رد کرده و بار دیگر تاکید کرده است که هیچ گونه تبانی با روس‌ها در میان نبوده است.