دستگیری شکارچی مسافران فرودگاه


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

دزد حرفه‌ای که با پرسه در فرودگاه و بیمارستان‌ها، اموال مسافران و همراه بیماران را سرقت می‌کرد، راز دزدی‌های سریالی خود را فاش کرد.

 به گزارش رکنا ، چند روز پیش ماموران پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران هنگام گشتزنی در محوطه فرودگاه به مردی حدودا 35 ساله که کوله‌پشتی بر دوش داشت، مشکوک شدند. ماموران او را زیرنظر گرفتند و متوجه شدند این مرد به سمت نمازخانه فرودگاه می‌رود. در این مرحله ماموران به تعقیب وی ادامه دادند تا این‌که مشاهده کردند این جوان وارد نمازخانه شده و افراد را زیرنظر گرفته است.

 

ماموران که احتمال دادند این مرد سارق است، او را دستگیر کردند. در بازرسی از کوله‌پشتی او نیز طلا، کارت‌های بانکی، کارت‌های شناسایی، قبوض صندوق امانات بانک، مدارک جعلی، گوشی و سیمکارت‌های مختلف کشف شد.

 

متهم برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران منتقل شد و مورد بازجویی قرار گرفت. او ابتدا مدعی شد طلاها متعلق به مادرش بوده و می‌خواسته آنها را بفروشد تا هزینه درمان او را فراهم کند و بقیه اموال نیز متعلق به خودش و دیگر اعضای خانواده‌اش است.

 

در این مرحله ماموران با بررسی کارت‌های بانکی توانستند، هویت مالکان آنها را شناسایی کرده و به پلیس آگاهی احضار کنند. آنها در تحقیقات گفتند، مسافر بوده‌اند و زمانی کوتاه را پیش از سفر یا بعد از سفر در نمازخانه فرودگاه برای استراحت گذرانده‌اند و زمانی که بیدار شده‌اند، متوجه می‌شوند وسایلشان به سرقت رفته است. همچنین قبل از مسدود کردن حسابشان، سارق موجودی آن را خالی کرده بود. در ادامه تحقیقات پلیس معلوم شد طلاهای کشف شده نیز متعلق به مسافران بوده است.

 

بررسی سوابق کیفری متهم نشان داد، او یک دزد حرفه‌ای است که در زمینه سرقت خانه و اموال مسافران فعالیت دارد و چند ماه قبل از زندان آزاد شده بود. با مشخص شدن این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله‌ای جدید شد.

 

تحقیقات از این متهم ادامه داشت تا این‌که وی سکوت خود را شکست و راز سرقت‌های سریالی‌اش را فاش کرد.

 

مرد سارق به افسر تحقیق گفت: من به‌عنوان مسافر در حالی که همیشه کوله‌پشتی بر دوش داشتم، به محوطه فرودگاه مهرآباد می‌آمدم. با زیرنظر گرفتن مسافران زمانی که آنها به نمازخانه آنجا می‌رفتند، تعقیبشان می‌کردم. پس از آن‌که مطمئن می‌شدم مسافران در آنجا خوابشان برده، از این فرصت برای دزدی استفاده می‌کردم.

 

وی افزود: با نزدیک شدن به آنها ساک‌ها یا محتویات داخل آن از جمله گوشی، مدرک هویتی، کارت‌های بانکی، طلا و پول‌هایشان را به سرقت می‌بردم. به سوغاتی مسافران هم رحم نمی‌کردم. هر چند روز یک بار این دزدی‌ها را انجام می‌دادم و به فرودگاه می‌آمدم تا ماجرا لو نرود. علاوه بر آن با پرسه زدن در بیمارستان‌های سطح شهر تهران، از همراهان افراد بیمار سرقت می‌کردم. گوشی و طلاهای سرقتی را به قیمت پایین‌تری می‌فروختم. موجودی کارت‌های بانکی را که رمزشان نیز یادداشت شده بود، خالی می‌کردم.

 

در ادامه تحقیقات از متهم، ردپای او در سرقت‌های خانه به‌دست آمد. متهم با مشخص شدن این موضوع گفت: به عنوان خدمتکار به خانه‌های مردم رفته و از آنجا پول، طلا و اموال قیمتی را سرقت می‌کردم.

 

سرهنگ ابوالفضل حیدرعربی، رئیس پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران در این باره گفت: با اعتراف متهم به دزدی‌های سریالی‌اش، برای او از سوی بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران قرار قانونی صادر شده است. تحقیقات تکمیلی از متهم برای مشخص شدن دیگر جرایمش و شناسایی دیگر مالباختگان ادامه دارد.