خاتمی : آیت الله هاشمی حلقه وصل حاکمیت با مردم بود/ اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل از سید حسن خمینی حمایت می‌کنند


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,محمدرضا خاتمی

نایب رییس مجلس ششم گفت: آیت الله هاشمی واسطه مهم و حلقه وصلی بودند بین حاکمیت، جامعه و مردم که در این راه فداکاری‌های بسیاری هم کردند و قطعا نبود چنین فردی درآینده برای ما مشکل ایجاد خواهد کرد.

محمدرضا خاتمی در گفت‌و‌گو با  ایلنا با بیان اینکه این روزها برخی مطرح میکنند با فقدان آیت الله هاشمی در ائتلاف اصلاح طلبان شکاف ایجاد خواهد شد، گفت: اصلاح طلبی یک گفتمان بر خرد جمعی است و انسجام آن هیچ‌گاه وابسته به فرد نبوده است و از این به بعد هم نخواهد بود.

 

او در ادامه خاطرنشان کرد: قطعا نبود آیت الله هاشمی حس خواهد شد زیرا ایشان در عرصه سیاست کشور جایگاهی داشتند که گمان نمی‌کنم شخص دیگری بتواند آن را به دست بیاورد.

 

خاتمی تاکید کرد: آیت الله هاشمی واسطه مهم و حلقه وصلی بودند بین حاکمیت، جامعه و مردم که در این راه فداکاری‌های بسیاری هم کردند و قطعا نبود چنین فردی درآینده برای ما مشکل ایجاد خواهد کرد.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه اصلاحات به خاطر نوع نگاهی که دارد در میان مردم اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است، عنوان کرد: اصلاح‌طلبان و جایگاه آنان در جامعه ایران به خاطر وجود چهره‌های سیاسی که در آن حضور دارند نیست بلکه به دلیل نوع بینش و گفتمان آن است.

 

او افزود: در برنامه‌های جریان اصلاحات علی‌رغم کمبود و فقدان آیت الله هاشمی خللی ایجاد نخواهد شد، آن‌ها با انسجام و تیکه بر عقلانیت و خرد جمعی اهداف خود را پیش خواهند برد.

 

خاتمی در پاسخ به این سؤال که چقدر احتمال می‌دهید  سیدحسن خمینی برای انتخابات خبرگان ورود پیدار کند و آیا جریان اصلاحات از او حمایت خواهد کرد؟ گفت: ورود آیت الله سید حسن خمینی به انتخابات یک تصمیم جدی است اما اگر ایشان بخواهد وارد صحنه شود نه فقط اصلاح طلبان بلکه بخش بزرگی از اصولگریان معتدل نیز از او حمایت خواهند کرد.

 

او تاکید کرد: سید حسن خمینی مورد حمایت  آن بخش از اصولگریانی خواهد بود که به دنبال بهبود اوضاع کشور هستند.