آزمایش موشکی کره شمالی برای حمله به خاک آمریکا


اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل , کره شمالی

مقامات آمریکایی گفته‌اند کره شمالی موتوری جدید موشکی را آزمایش کرده که سعی دارد به خاک آمریکا برسد.

 به گزارش ایران آنلاین ؛ این خبر در حالی منتشر می‌شود که تنش‌ها بین واشنگتن و پیونگ یانگ در ارتباط با برنامه‌های هسته‌ای کره شمالی افزایش یافته است.

 

دولت ترامپ موضوع توقف فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی را یکی از اولویت‌های اصلی سیاست خود قرار داده است.

 

علی‌رغم محکومیت بین‌المللی، کره شمالی آزمایشات موشکی خود را با هدف ساخت یک موشک هسته‌ای بین قاره ای افزایش داده است.

 

آژانس دولتی اطلاعات دفاعی ایالات متحده در ماه گذشته هشدار داد که دستیابی کره شمالی به هدف خود "حتمی" است.

 

مقامات آمریکایی بدون ذکر نام، به چند خبرگزاری گفته اند که این آزمایش تازه موتور موشکی در روز پنجشنبه، می‌تواند مرحله ای از ساخت یک موتور موشک بالستیک بین قاره ای باشد که می تواند به آمریکا برسد. به دلیل مخفی بودن کلیه فعالیت های نظامی کره شمالی، برای متخصصان دشوار است حدس بزنند که این کشور تا چه حد به ساختن موشک بالستیک بین قاره ای نزدیک شده است.

 

روز جمعه، کره جنوبی، که متحد آمریکا است یک موشک خود را آزمایش کرد و مون جه این، رئیس جمهوری کره جنوبی گفت که گفتگو با کره شمالی تنها زمانی امکان پذیر است که از حمایت قدرت دفاعی برخوردار باشد که بتواند بر کره شمالی "فشار وارد کند".

 

ارتش کره جنوبی سلاح هسته ای ندارد اما از پشتیبانی قوی نیروهای نظامی آمریکا مستقر در کشور برخوردار است.

 

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه، از چین خواست "اگر می خواهد از تشدید بیشتر در منطقه جلوگیری کند" فشار دیپلماتیک بیشتری بر پیونگ یانگ اعمال کند.

 

چین متحد اصلی کره شمالی محسوب می شود و آمریکا امیدوار است که پکن بتواند تأثیر بیشتری بر دولت اقتدارگرای آن داشته باشد تا آزمایشات موشکی و برنامه هسته ای را متوقف کند.

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گفته است مایل است بحران کره شمالی را به صورت دیپلماتیک حل کند، اما قبلا هشدار داده است که وقوع "یک درگیری بزرگ" امکان پذیر است.

 

تنش ها بار دیگر در هفته گذشته زمانی افزایش یافت که اتو ورمیبیر، دانشجوی آمریکایی محکوم به کار های شاقه در کره شمالی به اتهام دزدی یک نشان تبلیغاتی ،کوتاه مدتی پس از بازگشت به خانه در حال اغما درگذشت.

 

ایالات متحده به طور منظم با ژاپن و کره‌جنوبی تمرینات انجام می دهد و در حال استقرار یک سیستم دفاع موشکی در کره جنوبی است، که به نام سیستم ترمینال دفاعی با ارتفاع بالا (Thaad) معروف است.

 

اما کره‌جنوبی اخیرا گفته است که استقرار این سیستم را تا زمانی که ارزیابی محیط زیست کامل نشود، متوقف می کند.