گزارش گرانی و ارزانی کالاها/ ۵ گروه کالایی گران شد


اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,کالا

گزارش‌های رسمی حکایت از آن دارد که تنها گروه تخم مرغ ۱۱.۶درصد افت قیمت و لبنیات، برنج، حبوبات، میوه‌ها و سبزی‌های تازه، گوشت قرمز، مرغ، قند و شکر، چای و روغن نباتی افزایش قیمت داشته است..

 به گزارش  مهر، گزارش ارزانی و گرانی کالاها حکایت از آن دارد که تنها گروه تخم مرغ ۱۱.۶ درصد افت داشته و لبنیات ۷.۹ درصد، برنج ۳۱.۲ درصد، حبوب ۲۱.۷ درصد، میوه های تازه ۲۳ درصد، سبزی های تازه ۰.۲ درصد، گوشت قرمز ۷.۵ درصد، گوشت مرغ ۲۱.۴ درصد، قند و شکر ۲۳.۷ درصدف چای ۱۳.۱ درصد و روغن نباتی ۸.۴ درصد افزایش را ثبت کردند.

 

بر این اساس، بررسی تغییرات هفتگی ۱۱ گروه کالایی در هفته منتهی به ۱۵ بهمن ماه، دو گروه کالایی حبوب و قند و شکر به ترتیب ۰.۱ درصد و ۰.۲ درصد در مقایسه با هفته قبل از آن کاهش قیمت داشتند و گروه های تخم مرغ ۱.۶ درصد، برنج ۰.۲ درصد، میوه های تازه ۰.۱ درصد، سبزی های تازه ۲.۷ درصد، گوشت مرغ ۲.۵ درصد افزایش قیمت هفتگی را ثبت کردند.

 

 لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات بهای همه اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود؛ قیمت تخم مرغ معادل ۱.۶ درصد افزایش داشت و شانه ای ۹۹ هزار تا ۱۱۰ هزار ریال فروش می رفت.

 

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، بهای برنج وارداتی غیرتایلندی و برنج داخله درجه دو ثابت بود و قیمت برنج داخله درجه یک معادل ۰.۲ درصد افزایش یافت.

 

در گروه حبوب بهای لوبیا چیتی معادل ۰.۳ درصد کاهش داشت و قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

 

میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری انگور عرضه کمی داشت؛ سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شد.

 

میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه بهای انگور معادل ۱۹.۴ درصد کاهش و قیمت سایر اقلام این گروه بین ۰.۶ درصد تا ۶.۷ درصد افزایش داشت.

 

همچنین در گروه سبزی های تازه بهای پیاز و سبزی های برگی ثابت بود؛ قیمت لوبیا سبز معادل ۱.۲ درصد کاهش و بهای سایر اقلام این گروه بین ۱.۲ درصد تا ۷.۸ درصد افزایش داشت.

 

گوشت قرمز و مرغ

در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود و بهای گوشت مرغ معادل ۲.۵ درصد افزایش یافت.

 

قند، شکر، روغن نباتی و چای

در این هفته قیمت شکر معادل ۰.۵ درصد کاهش داشت و بهای قند، چای خارجی و انواع روغ نباتی ثابت بود