خبرهای داغ

خبر داغ پیوستن خواننده زن مشهور به داعش + عکس

خبر داغ پیوستن خواننده زن مشهور به داعش + عکس

خبر داغ پیوستن خواننده زن مشهور به داعش ، یک انگلیسی دیگر به گروه داعش پیوست، اما این بار مردم بریتانیا از این شوکه اند که او یکی از چهره های مشهور موسیقی راک در دهه ۹۰ بود.

 

نشریه دیلی میل نوشته است که گمان می رود سالی جونز‏‏‏، نوازنده و خواننده زن انگلیسی در همراهی با همسر ۲۰ ساله خود به گروه تروریستی داعش پیوسته باشد. این ستاره موسیقی ۵۲ ساله و صاحب دو فرزند پسر است که از طریق آشنایی اینترنتی با فرد عضو داعش به این گروه علاقمند شده و از طریق سوریه به این گروه پیوسته است.

خبر داغ پیوستن خواننده زن مشهور به داعش + عکس

جونز به تازگی در اکانت توییترش تصویری با پوشش روبنده از خودش و البته جملات تهدید آمیزی را منتشر کرده است.  خود به هویت‌های مجازی سالی جونز اشاره می‌کند و می نویسد او در یکی از اکانت هایش با نام «ام حسین البریتانی» خطاب به کاربران یهودی، اسامه بن لادن را ستوده است.

 

جونز همچنین چند روز پیش در توییترش نوشته «سر همه شما مسیحیان بایست با یک چاقوی زیبا و تیز بریده شود و روی میله‌های شهر رقه (در سوریه) نصب شود. خانواده این ستاره موسیقی می گویند همچنان در شوک هستند. پیوستن شهروندان بریتانیا به گروه داعش به یکی از چالش های مهم این کشور تبدیل شده است.




نخست‌وزیر آینده بریتانیا یک "زن" خواهد بود

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

ترزا می' و 'آندره لیدسام' دو نامزد نهایی رهبری حزب محافظه کار؛
دو زن برای رسیدن به جانشینی کامرون نخست وزیر انگلیس با هم مبارزه می کنند

'ترزا می' و 'آندره لیدسام ' با کسب بیشترین آرا در دومین مرحله رای گیری از نمایندگان حزب محافظه کار در مجلس عوام که روز پنجشنبه صورت گرفت، به عنوان دو نامزد نهایی جانشینی کامرون معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، براساس نتایج اعلام شده از سوی 'گراهام برادی' رییس کمیته 1922 حزب محافظه کار که ناظر بر انتخابات رهبری این حزب است، 'ترزا می' در این مرحله 199 رای، لیدسام 84 رای و مایکل گوو 46 رای آوردند.

پس از این مرحله، اعضای حزب محافظه کار که شمار آنها به بیش از 180 هزار نفر می رسد، از میان این دو نامزد نهایی یک نفر را به عنوان رهبر این حزب انتخاب خواهند کرد.
نامزدی که برای رهبری حزب محافظه کار انتخاب شود، با توجه به اینکه این حزب اکثریت کرسی های مجلس عوام را در اختیار دارد، به صورت خودکار نخست وزیر بعدی انگلیس خواهد بود.

بدین ترتیب برای دومین بار در تاریخ انگلیس (پس از مارگارت تاچر) یک زن دیگر به عنوان نخست وزیر انگلیس برگزیده خواهد شد.

کمیته 1922 حزب محافظه‌کار که ناظر بر این انتخابات هست، خواهان این است که تا نهم سپتامبر آینده نامزد پیروز در جریان این رأی‌گیری‌ها مشخص شود.

'تراز می'، پس از اعلام نتیجه رای گیری در بیرون پارلمان به خبرنگاران گفت که به دلیل حمایت گسترده همکاران پارلمانی اش توانست به چنین پیروزی قاطعی دست یابد.


وی که در جریان همه پرسی 23ژوئن از حامیان ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا بود گفت: این پیروزی نشان می دهد که اعضای حزب محافظه کار می تواند تحت رهبری من، باردیگر دور هم گرد آیند.


وزیر کشور انگلیس همچنین گفت که جذب آرای محافظه کاران در سراسر این کشور برای پیروزی نهایی اش، نیازمند تکیه بر روی سه محور خواهد بود که یکی از آن اثبات نقش رهبری قوی در مذاکرات مربوط به خروج از اتحادیه اروپا و دو مورد دیگر ضرورت اتحاد در حزب محافظه کار و کل کشور است.

'ترزا می ' بیان داشت: این یک ضرورت است که انگلیس را نه فقط برای عده ای خاص بلکه برای تمامی افراد، بسازیم.

'ترزا می' وزیر کشور، 'استیو کراب' وزیر کار، 'لیام فاکس' وزیر دفاع پیشین، 'آندریا لیدسام' معاون وزیر انرژی کابینه کامرون و 'مایکل گوو' وزیر دادگستری انگلیس ، بر سر جانشینی دیوید کامرون با یکدیگر داشتند.

که در مرحله اول لیام فاکس به دلیل آوردن کمترین آرا حذف و بعد از آن استیو کراب نیز از دور رقابت ها کناره گیری کرد.

در دوره اول رای گیری که سه شنبه گذشته صورت گرفت، ترزا می' 165 رای، لیدسام 66 رای، مایکل گوو 48 رای، استیو کراب 34 رای و لیام فاکس 16 رای کسب کرده بودند.

رأی‌گیری برای انتخاب نامزدهای نهایی رقابت رهبری حزب محافظه‌کار از میان 331 نماینده پارلمانی این حزب، تا زمانی که تعداد آنها به دو نفر می رسید، ادامه می داشت .

تصمیم غیرمنتظره دیوید کامرون رهبر حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیر انگلیس برای دادن استعفا به دلیل رأی شوک‌آور مردم کشورش به برگزیت در همه‌پرسی 23ژوئن ( سوم تیرماه )، سبب شد که رقابت‌ها بر سر جانشینی او پیش از موعد مقرر که قبل از انتخابات عمومی انگلیس در سال 2020 میلادی انتظار آن می‌رفت، کلید بخورد.

کامرون، که مخالف جدایی کشورش از اتحادیه اروپا بود، گفته است تا زمان برگزاری اجلاس سرتاسری حزب محافظه‌کار در ماه اکتبر آینده و انتخاب رهبر جدید این حزب که نخست‌وزیر آینده انگلیس نیز خواهد بود، به کارش ادامه خواهد داد.

حزب محافظه کار انگلیس که ریشه در حزب 'توری' دارد، در سال 1834 میلادی پایه گذاری شده و دارای 184 هزار عضو رسمی است .

این حزب که به دلیل پیشینه اش همچنان اعضایش را 'توری ها' می خوانند، در مجلس عوام که دارای 650 کرسی است ، دارای 331 کرسی، و در مجلس اعیان که دارای 800کرسی است، 224 کرسی در اختیار دارد.