یخچال فریزر معیوب عامل آتش سوزی برج گرنفل لندن


اخبارحوادث,خبرهای حوادث ,حوادث

سایت روزنامه ایندیپندنت گزارش داد: آتش سوزی برج گرنفل لندن از یک یخچال فریزر معیوب آغاز شد و با سرایت به روکش های آلومینیومی قابل اشتعال این بنا، به سایر طبقات سرایت کرد.

 به گزارش ایرنا، سایت روزنامه ایندیپندنت افزود:‌ به گزارش شاهدان عینی از محل آتش سوزی برج گرنفل در لندن، در روز حادثه یکی از ساکنان این برج همسایگانش را از انفجار یخچال فریزرش مطلع کرده و به آن ها هشدار داده بود که آتش به زودی به تمام برج سرایت خواهد کرد.

 

این تارنمای بریتانیایی ادامه داد: به گزارش مقامات پلیس لندن، بررسی ها در مورد پرونده برج گرنفل در درجه اول معطوف به بررسی امنیت داخلی این ساختمان و در درجه دوم به بررسی علت انتشار سریع آتش در این برج بوده است.

 

پلیس لندن در همکاری با کارشناسان کیفیت روکش های آلومینیومی برج، نحوه نصب آن ها و میزان مقاومت این روکش ها در برابر حرارت و سرما را بررسی کرده است. این گروه با انجام آزمایش بر روی بقایای این روکش ها که از آتش سوزی به جا مانده اند، در یافتند که بلافاصله پس از آغاز آتش سوزی این روکش ها شعله ور شده اند.

 

طبق گزارش ها، سال گذشته تست هایی بر روی روکش های آلومینیومی این بنا انجام شده بود تا میزان عایق پذیری این روکش ها را بالا برده و به برج نمای تازه ای ببخشند.

 

آتش سوزی در برج مسکونی گرنفل ساعت 01:15 به وقت محلی از طبقه چهارم این برج آغاز و سپس به طبقات فوقانی سرایت کرد.

 

به گفته شاهدان، در زمان وقوع این آتش سوزی، آژیر حریق برج به صدا در نیامد و این درحالی است که سال گذشته میلادی 10 میلیون پوند هزینه تعمیرات این ساختمان شده است.

این برج مسکونی متعلق به شهرداری منطقه بوده اما یک شرکت خصوصی اداره آن را به عهده داشته است.

 

برج 24 طبقه گرنفل در سال 1974میلادی ساخته شده و دارای 120 آپارتمان مسکونی بوده که حدود 600 نفر ساکن آن بوده اند.

 

شمار قابل توجهی از ساکنان این برج مسلمان و نیز از ملیت های گوناگون از جمله ایرانی بوده اند.

 

براساس گزارش های منتشر شده، یک ایرانی ساکن این برج از جمله مفقود شدگان پس از این آتش سوزی است.

 

بر اساس برآورد پلیس تاکنون 79 نفر بر اثر این حادثه جان باخته اند.