۶۵ کشته و زخمی در حمله انتحاری به ساختمان دادگاه عالی افغانستان


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یک مقام افغان اعلام کرد امروز(سه شنبه) درحمله یک بمب گذار انتحاری در نزدیک ساختمان دادگاه عالی افغانستان در شهر کابل دست کم ۲۰تن کشته و ۴۵ تن نیز زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از بی.بی.سی، سلیم رسولی،مقام مسئول بیمارستان‌های شهر کابل گفت که در نتیجه این انفجار در مقابل یکی از ورودی‌های دادگاه عالی افغانستان دست کم ۲۰ نفر کشته و ۴۵ نفر زخمی شده‌اند.

 

مقامات حوزه نهم پلیس کابل گفتند که بمب‌گذار انتحاری امروز در ساعاتی که کارمندان دادگاه عالی افغانستان مرخص می‌شدند، بمب خود را در جلو دروازه این دادگاه منفجر کرد.

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پیشتر "نجیب دانش" معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان از کشته شدن دست کم ۱۲ تن در اثر آن خبر داده بود.

 

به گفته این مقام افغان، این انفجار در نزدیکی درب فرعی دادگاه که توسط کارمندان این ساختمان برای رفت وآمد مورد استفاده قرار می‌گیرد، رخ داده و ورودی اصلی را هدف نگرفته است.

 

معمولان این دسته حملات تروریستی در پایتخت افغانستان را شبه نظامیان طالبان انجام می‌دهند. این گروه پیش از این نیز به ساختمان دادگاه عالی شهر کابل و کارمندانش حمله کرده‌اند و در دیگر استان‌ها نیز ساختمان های دادگاه را هدف قرار دادند.