واشنگتن پست: پوتین حملات سایبری را برای پیروزی ترامپ هدایت کرد


اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,ترامپ  پوتین

این اطلاعات مستقیما از درون دولت روسیه بدست آمده و این اطلاعات به اندازه‌ای قوی بوده که افرادی که آن را دیده و رویت کرده‌اند شوکه شدند.

 شبکه تلویزیونی سی ان ان دقایقی پیش (عصر جمعه) درخبری فوری گزارش داد، نشریه آمریکایی «واشنگتن پست» فاش ساخته است که «ولادمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه شخصا حملات سایبری را در انتخابات آمریکا برای شکست دادن هیلاری کلینتون و برنده شدن دونالد ترامپ هدایت کرده است.

 

به گزارش ایرنا، 'آدام انتونس' (Adam Entous) خبرنگار واشنگتن پست که به گفته سی ان ان، وی نخستین بار این خبر را مخابره کرده با این شکبه خبری از دستورالعمل ویژه پوتین در این باره سخن گفت.

 

انتوس به سی ان ان گفت که بنابر منبع بسیار مهم و اطلاعاتی که به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) داده شد، معلوم گردید که پوتین دستور العمل مشخصی برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر لطمه زدن به هیلاری کلینتون و یاری رساندن به دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داده شده است.

 

در همین حال سی ان ان گزارش داد: اوباما اطلاعاتی از سیا مبنی بر مداخله و هک شدن انتخابات ریاست جمهوری به وسیله پوتین دریافت کرده بود.

 

انتوس افزود: این اطلاعات مستقیما از درون دولت روسیه بدست آمده و این اطلاعات به اندازه‌ای قوی بوده که افرادی که آن را دیده و رویت کرده‌اند شوکه شدند.

 

خبرنگار واشنگتن پست به سی ان ان گفت: دولت اوباما تلاش کرده است تا پیش ازهر اقدام تلافی جویانه علیه روسیه به آنها هشدار بازدارندگی دهد، چراکه کاخ سفید در آن زمان نگران آن بود که هرگونه اقدامی باعث بدترشدن وضعیت پیش از انتخابات و همچنین تاثیر گذاری در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود.