سفر آمریکایی ها به کره شمالی ممنوع شد


اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,کره شمالی

وزارت امور خارجه آمریکا رسما اعلام کرد که اتباع این کشور از ماه آینده حق مسافرت به کره شمالی با استفاده از پاسپورت های آمریکایی را نخواهند داشت. 

به گزارش ایرنا؛ پس اینکه یک تبعه آمریکایی که ماه گذشته پس از آزاد شدن از زندان های کره شمالی و بازگشت به آمریکا درگذشت، وزارت خارجه این کشور روز جمعه با صدور بخشنامه ای سفر اتباعش به کره شمالی را ممنوع اعلام کرد.

 

در این بخشنامه که روز جمعه توسط هدر نوورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا قرائت شد گفته شده است که بدلیل افزایش نگرانی در مورد بازداشت ها و حبس اتباع آمریکایی تحت قوانین انتظامی کشور کره شمالی، وزیر خارجه آمریکا مسافرت به کره شمالی و یا عبور از این کشور را با استفاده از پاسپورت های آمریکایی ممنوع اعلام کرده است.

 

بر همین اساس این مقررات در اواخر ماه اوت یعنی 30 روز پس از ثبت آن در دفاتر رسمی دولت آمریکا که قرار است در هفته آینده صورت گیرد به مورد اجرا در خواهند آمد.

 

با به اجرا در آمدن این بخشنامه آن دسته از اتباع آمریکایی که قصد مسافرت به کره شمالی را دارند تنها از طریق دریافت مجوز های ویژه ای که در پی بررسی های وزارت خارجه آمریکا صادر خواهند شد، می توانند به این کشور سفر کنند.