امشب تهران بارانی می شود


اخبار اجتماعی,خبرهای   اجتماعی  ,باران

در حال حاضر دو موج بارندگی هوای کشور را تحت تاثیر  قرار داده که موج اول زودتر رخنه کرده و بارندگی های قابل توجهی هم خواهد داشت.

 به گزارش میزان، محمد اصغری اظهار داشت: این موج بارندگی از آذربایجان های غربی و شرقی، آغاز شده و در مرند ،شبستر، سلماس و ارومیه هم بارش گزارش شده است.

 

کارشناس هواشناسی ادامه داد: موج دیگر بارندگی با تاخیر آغاز می شود و استان های خوزستان،بوشهر، هرمزگان، فارس و سیستان و بلوچستان را درگیر می کند که البته این موج بارندگی به سرعت به نیمه غربی کشور هم نفوذ خواهد کرد.

 

اصغری تصریح کرد: امشب هوای تهران بارانی می شود و در ادامه نیز آذربایجان های غربی و شرقی، زنجان، کردستان، ایلام، همدان، چهارمحال بختیاری، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، قزوین، البرز، سواحل دریای خزر، خراسان های شمالی، رضوی و جنوبی هم بارندگی خواهند داشت.

 

وی با اشاره به وزش باد به عنوان پدیده غالب در بیشتر نقاط کشور افزود: وزش باد در بخش هایی از عربستان، عراق و کویت باعث تشکیل کانون های گردو غبار می شود که هوای استان های بوشهر، خوزستان و فارس نیز غبارآلود همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.

 

کارشناس هوا شناسی ادامه داد: تا روز شنبه روند افزایش دما در سراسر کشور محسوس خواهد بود اما این شرایط جوی ناپایدار مربوط به امروز است و اگر هموطنان قصد سفر دارند ترجیحا جمعه و شنبه زمان مناسبی خواهد بود.

 

به گزارش سازمان هواشناسی،اصغری گفت: از غروب یکشنبه موج جدید بارش ها از نوار غربی کشور آغاز می شود و پیش بینی می کنیم روز سال تحویل در بیشتر نقاط کشور بارندگی و کاهش دما داشته باشیم.