تجلیل از خانواده شهدای خلیج فارس - تجلیل از خانواده شهدا درهمایش ملی خلیج فارس

برگزیده ها تجلیل از خانواده شهدای خلیج فارس تجلیل از خانواده شهدا درهمایش ملی خلیج فارس

تجلیل از خانواده شهدا درهمایش ملی خلیج فارس

برگزیده ها: تجلیل از خانواده شهدای خلیج فارس

خانواده شهدای خلیج فارس در همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، الهام امین زاده مشاور حقوقی رئیس جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهوری و اسکندر یارنسب مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنجشنبه در مرکز همایش‌های مرکز اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد.
در این مراسم خانواده‌های شهید «امین رضائیان»، شهید «محمدرضا ایمنی جزه» و شهید «رضا اکبری مقدم» به عنوان خانواده‌های شهدای خلیج فارس که در جریان حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران به شهادت رسیده بودند تجلیل شدند و یاد و نام شهدا و ایثارگران به خصوص شهدای خلیج فارس گرامی داشته شد.
به گزارش برگزیده ها پرواز مسافربری شماره 655 شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با شناسه «IR655» از تهران به مقصد دبی در تاریخ 12 تیر 1367 پس از توقف بین راهی در بندرعباس به سمت دبی در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یواس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی 290 سرنشین آن که شامل 46 مسافر غیر ایرانی و 66 کودک بودند، جان باختند. این جنایت از نظر میزان تلفات انسانی، هفتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ است.
حجت الاسلام علی یونسی در مراسم بزرگداشت روز ملی خلیج فارس با بیان اینکه مخالفان وحدت ملی ایران تحمل شنیدن نام خلیج فارس را ندارند، گفت: باید تلاش کنیم نام خلیج فارس وسیله‌ای برای ایجاد اختلاف و جنگ افروزی نباشد.
 در این همایش که با هدف بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری در استان‌های همجوار خلیج فارس، حمایت چهره‌های ماندگار ملی از نام جاودانه خلیج فارس، بررسی راهکارهای احیا و ثبت بین المللی آداب، فرهنگ، آئین و رسوم مردمان خلیج فارس، تبیین مبانی تاریخی، سیاسی، حقوقی و بین المللی خلیج فارس برگزار شد، از 50 صنعتگر نمونه تقدیر شد و سفرای، ورزش، جوانان، هنر و اقتصاد خلیج فارس نیز معرفی شدند و در پایان نیز نماد ملی خلیج فارس توسط مقامات کشوری و لشکری رونمایی شد.
روز دهم اردیبهشت، سالروز خروج نظامیان پرتغالی از خلیج فارس، روز ملی خلیج فارس نام‌گذاری شده است.
 

 

خبرهای مرتبط :

• روزی که خلیج فارسس خونین شد+ ویدئو • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس
,