تاکید مکرون بر تعهدات اروپا در مقابله با تغییرات اقلیمی


اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,مکرون

رئیس جمهوری فرانسه روز جمعه در دیدار با صدراعظم آلمان بر پایبندی کامل اروپا در مقابله با تغییرات اقلیمی تاکید کرد.

 به گزارزش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه پس از نشست دو روزه شورای اروپا، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در بروکسل گفت: 'نشست امروز نشستی فوق العاده مهم بود. این نشست از آنجایی دارای اهمیت است که در آن درباره مسائل مختلف مهم جهانی از جمله مهاجرت، امور دفاعی، مبارزه با تروریسم، تجارت و تغییرات اقلیمی بحث و تبادل نظر شد و به نتایج خوبی در این زمینه دست یافتیم.

 

مکرون با بیان این مطلب که اروپا باید درباره مسائل مختلف جهانی فعالتر و پویاتر عمل کند، تاکید کرد که اروپا بهترین حامی ما در برابر این چالش های جهانی است.

 

رئیس جمهوری فرانسه در ادامه این نشست خبری بر تعهد و پایبندی کامل اروپا در مقابله با تغییرات اقلیمی تاکید کرد.

 

مکرون گفت: توافق پاریس در حقیقت سنگ بنای مقابله با تغییرات اقلیمی است و اتحادیه اروپا اولین مدافع این توافق است.

 

رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد که اتحاد فرانسه و آلمان شرط ضروری برای پیشرفت اروپا است.

 

صدراعظم آلمان نیز در این نشست خبر گفت: اتحادیه اروپا بیش از تمرکز بر برگزیت در فکر پیشبرد دستورکارهای آتی خویش است. نشست امروز شورای اروپا نشستی کاملا امید بخش بود و آمادگی آلمان و فرانسه برای پیشبرد اهداف اتحادیه اروپا، بیش از پیش مشاهده می شود.

 

آنگلا مرکل گفت: ما پیش از مذاکرات مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اولویت های کاری برای خود داشتیم و این طور نیست که ما تنها بخواهیم بر مذاکرات برگزیت متمرکز شویم. مذاکرات برگزیت مهم است اما ما کارهای مهمتری نیز داریم که برای انجام آن برنامه ریزی های دقیقی کرده ایم.

 

صدر اعظم آلمان گفت: بر این باورم که اگر آلمان و فرانسه در تحولات اتحادیه اروپا هماهنگ اقدام کنند و صدای واحدی داشته باشند، اروپا می تواند پیشرفت کند هرچند این شرط کافی نیست اما شرط لازم برای رسیدن به اهدافمان است. در واقع باید بگویم که نشست امروز بروکسل نوعی اطمینان را در میان اعضای اتحادیه بازگرداند.