واکنش مجید انصاری به تخریب‌ آیت‌الله‌هاشمی در روزهای اخیر


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

معاون حقوقی رئیس جمهور به توهین برخی افراد به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طی روزهای اخیر واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، مجید انصاری در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که صبح امروز در حسینیه جماران برگزار شد، در جمع خبرنگاران  در پاسخ به سوالی درباره توهین برخی افراد به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طی روزهای گذشته، گفت: شخصیت‌های بزرگ و اثرگذار در نظام جمهوری اسلامی به موازات اثرگذاری و بزرگی‌شان هم در زمان حیات و هم در زمان ارتحال مورد هجمه بدخواهان بوده و هستند.

 

وی ادامه داد: هنوز مشاهده می‌کنیم خود حضرت امام (ره) نیز با وجود آنکه 27 سال از ارتحالشان می‌گذرد، برخی رسانه‌های صهیونیستی و ضدانقلاب ایشان را تخریب می‌کنند و آیت‌الله هاشمی نیز از این داستان مستثنی نیست. ما نیز نباید از عوامل اسرائیل به ویژه منافقین انتظاری بیش از این داشته باشیم.

 

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه در زمان حیات حضرت آیت‌الله هاشمی ایشان را یک جور تخریب می‌کردند و پس از درگذشت ایشان نیز به گونه‌ای دیگر،‌افزود:‌پاداش حضرت آیت‌الله را مردم در مراسم تشییع ایشان و مراسم‌های میلیونی در کل کشور در دست آنها گذاشتند.

 

انصاری خاطرنشان کرد: مردم فهیم ایران پاسخ یاوه‌ گویی‌های آن افراد را دادند و پاسخ این یاوه سرایی‌ها را نیز با حضور خود در صحنه و حمایت از یاران انقلاب و همراهان آیت‌الله هاشمی و رهبر انقلاب خواهند داد.

 

وی تأکید کرد: من امیدوارم دوستداران انقلاب خودشان متناسب با حضورشان در صحنه و تقدیرشان از آیت‌الله هاشمی و خاندان ایشان و همه یاران امام (ره)، پاسخ این اقدامات غیرانسانی را بدهند.

 

به گزارش ایسنا، معاون حقوقی رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سوالی درباره ارائه لایحه حقوق شهروندی به مجلس، گفت: این لایحه موضوعات مختلفی دارد. در هر موضوع لوایحی تقدیم مجلس می‌شود که ما تاکنون دو لایحه تقدیم مجلس کرده‌ایم.

 

وی ادامه داد: یکی از این دو لایحه تعارض منافع است که هم برای تأمین حقوق شهروندی است و هم برای مبارزه با مفاسد احیاناً اداری و اقتصادی است.

 

معاون حقوقی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: لایحه دیگری نیز تهیه کرده‌ایم که لایحه شفافیت است و مراحل نهایی تکمیل آن در حال طی شدن است. لایحه‌ای دیگر نیز به عنوان لایحه تأیید نهایی نهاد حقوق بشر و شهروندی است که آن را هم تمام کرده‌ایم و تقدیم رئیس جمهور شده است.

 

انصاری با بیان اینکه لوایح دیگری نیز در دست تهیه شدن است، گفت: آقای رئیس جمهور وظایف خاص دستگاه‌های اجرایی را از منشور حقوق شهروندی استخراج کرده است. چرا که ما دو دسته وظیفه داریم؛ یکی وظایف عمومی است که همه دستگاه‌های اجرایی باید آن را رعایت کنند و دیگری نیز وظایف خاص هر دستگاه اجرایی است مانند محیط زیست یا آموزش و پرورش.

 

وی ادامه داد: طی نامه‌ای آقای رئیس جمهور وظایف سایر دستگاه‌ها را ابلاغ کرده است. آن دستورالعمل این است که طبق قوانین موضوعه فعلی اقدام کنند و اگر اجرا در مورد موضوع خاصی نیاز به تهیه قانون دارد آن دستگاه مربوطه پیشنویس لایحه را باید تا پایان سال تهیه کند و برای دستیار ویژه رئیس جمهور ارسال کند.

 

معاون حقوقی رئیس جمهور تأکید کرد: در این صورت ما در معاونت حقوقی بر روی آن کار می‌کنیم تا آن مسأله به جریان بیفتد. بنابراین یک لایحه حقوق شهروندی نداریم بلکه لوایح مختلف در موضوعات متعدد به تدریج تهیه می‌شود و تقدیم مجلس خواهد شد.

 

انصاری همچنین درباره چگونگی نظارت بر اجرای حقوق شهروندی، گفت: نظارت بر عهده دستیار ویژه رئیس جمهور است و وزرا و عالی‌ترین مسئول هر دستگاه اجرایی موظف است تا خود بر زیرمجموعه مربوطه نظارت کند و به صورت نوبه‌ای هر سه ماه یکبار و حداکثر 6 ماه یک گزارش نظارت را در خصوص اقدامات انجام شده برای رئیس جمهور ارسال کند.

 

وی همچنین تصریح کرد: ما نیز در معاونت حقوقی این پیگیری‌ها را انجام می‌دهیم به خصوص از رهگذر پیگیری لوایح قانونی این بررسی‌ها انجام می‌شود تا این منشور ان‌شاءالله اجرایی شود.

 

معاون حقوقی رئیس جمهور درباره برخی مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه کمک دولت به کشورهای خارجی اخیراً در مجلس مطرح شده در پاسخ به این پرسش که آیا چالشی در این رابطه وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: چالشی نیست. کمیسیون‌های مجلس طبق وظایف ذاتی خود گزارش‌های تخصصی دستگاه‌ها را مطالعه می‌کنند. دستگاه‌های اجرایی نیز گزارش‌های تخصصی‌شان را به کمیسیون‌های ذیربط مجلس ارسال می‌کنند و این مسأله هم بر اساس وظایف کمیسیون امنیت ملی است.