سارقان یک کیلو و ۲۰۰ گرم طلای طلافروش را دزدیدند


اخبارحوادث ,خبرهای  حوادث ,حوادث

سارقانی که سوار بر موتورسیکلت بودند یک کیلو و ۲۰۰ گرم طلای مرد طلافروش را به سرقت بردند.

 به گزارش  باشگاه خبرنگاران پویا؛ ساعت 15:20 سوم خرداد ماه جاری در یکی از میدانهای مرکزی شهر وقوع یک سرقت خونین به پلیس اعلام شد و دقایقی بعد تیمی از مأموران پلیس آگاهی برای بررسی ماجرا در محل اعلام خبر حاضر شدند.

 

با حضور پلیس در محل وقوع سرقت مشخص شد دو سارق که سوار بر یک موتورسیکلت بوده‌اند یک کیلو و 200 گرم طلای مرد طلافروش را به سرقت برده و وی را مجروح کرده‌اند.

 

همزمان با انتقال مرد طلافروش به بیمارستان، وی در اظهاراتش به پلیس گفت: من ساکن یکی از شهرهای شمال‌ غربی کشور هستم و در آنجا طلافروشی دارم، هر از چندگاهی برای خرید طلا به تهران می‌آیم، این بار با یکی از دوستانم که سازنده طلا است برای خرید طلا به تهران آمدیم، امروز صبح یک کیلو و 200 گرم طلا خریدم و در لباس محلی آن را جاسازی کردم، بعد از خرید طلا به همراه دوستم برای بازگشت به شهرمان و رفتن به پایانه اتوبوسرانی سوار بر یک تاکسی شدیم، من و دوستم در صندلی عقب نشستیم، یک مرد دیگر نیز در صندلی عقب کنار ما نشست و یک خانم نیز در صندلی جلو نشسته بود.

 

وی ادامه داد: در اواسط مسیر، ناگهان راننده تاکسی گفت یکی از چرخهای خودرو پنچر شده و به جدول برخورد کرد سپس وی برای پنچرگیری از تاکسی پیاده شد و مردی که عقب تاکسی کنار ما نشسته بود نیز برای کمک به راننده از تاکسی پیاده شد، دقایقی بعد ناگهان یک موتورسیکلت با دو سرنشین در حالیکه نقاب برچهره داشتند با قمه و چاقو به سمت راننده تاکسی حمله‌ور شدند و راننده تاکسی را مجروح کردند، من نیز از تاکسی پیاده شدم که ناگهان یک نفر با آچارچرخ به سر من کوبید و گیج شدم، سارقان کمربند مرا باز کرده و طلاها را به سرقت بردند.

 

پس از این اظهارات تیمی از مأموران پلیس پایگاه هشتم آگاهی تهران برای شناسایی و بازداشت سارقان دست به کار شدند و در تحقیقات اولیه مشخص شد که مردی و زنی که در تاکسی بودند، همزمان با وقوع سرقت از آنجا گریخته‌اند همچنین با توجه به اینکه مرد طلافروش در اظهاراتش اعلام کرده بود وی را با آچارچرخ مجروح کرده و این احتمال را می‌داد که راننده تاکسی وی را مضروب کرده باشد راننده تاکسی بازداشت شد.

 

در ادامه تحقیقات، مرد طلافروش اظهار داشت که دوستش در مسیر مدام با تلفن‌همراهش با شخص یا اشخاصی پیامک رد و بدل می‌کرده و به وی نیز مشکوک است که پلیس سراغ دوست طلافروش نیز رفت و زمانیکه پلیس تلفن‌ همراه وی را بررسی کرد متوجه شد او تمامی پیامکهای رد و بدل شده را از تلفن‌ همراهش حذف کرده که به همین دلیل مأموران دوست طلافروش را نیز بازداشت کردند.

 

دو متهم این پرونده چهارم خرداد ماه جاری به دادسرای ناحیه 34 تهران منتقل شدند و قاضی کشیک دادسرا از آنها تحقیق کرد اما هر دو منکر هرگونه ارتباط با سارقان شدند و گفتند که در سرقت نقشی ندارند همچنین در بررسی سوابق راننده تاکسی مشخص شد وی دارای سابقه کیفری است و پیش از این سرقت نیز مواردی مانند زاغ‌زنی را انجام داده است.

 

سرانجام قاضی کشیک دادسرای ناحیه 34 دستور بازداشت هر دو متهم را صادر کرد، راننده تاکسی برای اعلام نظریه پزشکی قانونی درمورد نحوه و میزان جراحت به پزشکی قانونی منتقل شد همچنین قاضی دستور داد تا کارشناس نظر خود را درباره علت پنچری خودرو و حقیقت داشتن پنچر شدن لاستیک اعلام کند.