برزیل دوباره آقای فوتبال جهان می‌شود؟/تیته ،پائولینیو و جناب آقای نیمار!


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

هشتمین برد متوالی برزیلِ تحت هدایت تیته برابر اروگوئه مدعی به دست آمد.

اروگوئه 23 امتیازی (رده دوم) و برزیل 27 امتیازی (رده اول)، از چارچوب هفته سیزدهم رقابت های مقدماتی صعود به جام جهانی 2018 روسیه از قاره آمریکای جنوبی، در استادیوم سنتناریوی شهر مونته ویئدو مقابل هم قرار گرفتند.

 

بازی تحت کنترل یاران برزیل دقایقی را سپری کرد. پس از حمل توپ چند ده متری نیمار از زمین خودی تا پشت محوطه جریمه اروگوئه، توپ او به سمت راست جایی که کوتینیو بود پاس داده شد، در همان صحنه ارسال کوتینیو به دهانه دروازه را روبرتو فیرمینو با بی دقتی مقابل دروازه خالی از دست داد. اشتباه کشنده مارسلو در نزدیکی دروازه خودی، اروگوئه را صاحب یک ضربه پنالتی کرد. ادینسون کاوانی به راحتی میزبان را در همان اوایل مسابقه پیش انداخت. پس از این گل، بیشتر از قبل برزیلی ها روی بازی مسلط شدند. حرکت پا به توپ نیمار و پاسش در میانه میدان برای پائولینیو، با شوتی دیدنی از این هافبک تدافعی همراه شد تا این گونه برزیل به گل تساوی دست یابد. در ادامه برزیل باز هم فشار آورد اما نیمار و کاسمیرو نتوانستند از فرصت های ایجاد شده بهره ببرند.

 

در 45 دقیقه دوم هم شاهد نمایش هجومی شاگردان تیته بودیم. سلسائو می توانست با ضربه آزاد نیمار به گل دوم برسد که واکنش سنگربان اروگوئه مانع شد. 7 دقیقه از آغاز این نیمه نگذشته بود که باز هم برزیل به وسیله پائولینیو به گل رسید. با پیش افتادن برزیل، اروگوئه سرا پا حمله شد. آلیسون در چند صحنه با سیو های بی نقص خود دروازه برزیل را نجات داد و نگذاشت کاوانی هم دو گله شود. بازی همان گونه پیش رفت که برزیل می خواست. در حالی که اروگوئه ای ها با نفرات متعدد در حمله حضور داشتند، نیمار در یک فرصت ضد حمله تیر خلاص را به پیکره تیم اسکار تابارز زد تا حساب کار 3-1 شود. در ادامه برزیل چند فرصت دیگر برای بیشتر کردن اختلاف داشت اما پائولینیو و نیمار کم شانس بودند. بازی در حالی که می رفت با حساب 3-1 به سود طلایی پوشان تمام شود، با گل زیبای پائولینیو، 4-1 شد تا با هتریک این بازیکن ارزشمند شاغل در لیگ چین، سلسائوی تیته در یک قدمی صعود به جام جهانی قرار گیرد.

 

شرح گل ها

 دقیقه 9، گل اول اروگوئه توسط ادینسون کاوانی: مارسلو قصد داشت با سینه توپ را به آلیسون بسپارد که کاوانی از  این غفلت استفاده کرد و اروگوئه را صاحب یک ضربه پنالتی کرد. خود کاوانی پشت توپ ایستاد و موقعیتش را تبدیل به گل کرد. 

 

دقیقه 19، گل اول برزیل به وسیله پائولینیو: حرکت پا به توپ نیمار و پاسش در میانه میدان برای پائولینیو، با شوتی از فاصله دور و دیدنی از این هافبک تدافعی همراه شد تا این گونه برزیل به گل تساوی دست یابد.

 

دقیقه 52، گل دوم برزیل توسط پائولینیو: کوتینیو توپی را پشت محوطه 18 قدم اروگوئه به فیرمینو رساند. فیرمینو با یک چرخش، شوتی را به سمت دروازه اروگوئه زد که مهار ناقص دروازه بان، توپ را مقابل پائولینیو قرار داد تا او به آسانی کار را یکسره کند.

 

دقیقه 74، گل سوم برزیل با ضربه نیمار: در حالی که اروگوئه ای ها با نفرات زیاد در حمله حضور داشتند، پاس بلند  میراندا، یک ضد حمله را برای نیمار ساخت تا با فرار نیمار و ضربه چیپش، برزیل به گل سوم برسد.

 

دقیقه 92، گل چهارم برزیل توسط پائولینیو: پائولینیو با جایگیری به موقع خود، ارسال دنی آلوز از جناح راست را با ضربه ای زیبا با سینه اش درون دروازه اروگوئه قرار داد.

 

طرفداری