دومین قهرمانی پرسپولیس در یکسال/ سرخ‌ها فاتح سوپرجام ایران شدند


اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی  ,دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و نفت

تیم فوتبال پرسپولیس که چند ماه پیش عنوان قهرمانی شانزدهمین دوره لیگ برتر را به خود اختصاص داده بود با برتری برابر نفت در سوپرجام دومین قهرمانی‌‎اش را جشن گرفت.

به گزارش  مهر، دیدار سوپرجام فوتبال باشگاه های ایران بین تیم پرسپولیس قهرمان لیگ برتر و نفت تهران قهرمان جام حذفی از ساعت ۲۱ امروز جمعه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که این دیدار با برتری ۳ بر صفر شاگردان برانکو به پایان رسید. علی علیپور در دقیقه ۱۸ ، محسن مسلمان در دقیقه ۶۵ و فرشاد احمدزاده(۸۳ - پنالتی) برای پرسپولیس گل زدند.

 

پرسپولیس در این دیدار با این ترکیب به میدان رفت: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع‌ خلیل‌زاده،‌ حسین ماهینی، محمد انصاری، فرشاد احمدزاده، محسن ربیع‌خواه، محسن مسلمان(۸۸ حمیدرضا طاهرخانی)، علی علیپور، وحید امیری(۸۵ کمال کامیابی نیا) و مهدی طارمی(۷۴ سیامک نعمتی).

 

تیم فوتبال نفت در حالی گام در این بازی گذاشت که شرایط بحرانی و بهم ریخته ای داشت به گونه ای که شب قبل از بازی سرمربی خود را تغییر داد و حمید درخشان را به جای علی کریمی انتخاب کرد اما درخشان روی نیمکت هم نبود و از روی سکو تیمش را هدایت کرد!

 

در مقابل پرسپولیس که تغییرات کمی نسبت به فصل گذشته داشت با حمایت نزدیک به ۴۰ هزار تماشاگر وارد میدان شد و در طول نیمه اول تیم برتر میدان بود به گونه ای که علیرضا بیرانوند کم کارترین بازیکن زمین بود و کمتر از تعداد انگشتان یک دست توپ را لمس کرد.

 

شاگردان برانکو در این نیمه بارها تا آستانه باز کردن دروازه حریف پیش رفتند اما در زدن ضربات آخر کم دقت بودند. پرسپولیس در دقیقه ۱۸ روی فرار خوب علی علیپور و ضربه دقیق این بازیکن به گل برتری رسید.

 

در نیمه دوم هم سرخپوشان تهرانی تیم برتر میدان بودند و بارها دروازه حریف بحران زده خود را به خطر انداختند. در دقیقه ۶۵ این دیدار کار خوب گروهی سرخپوشان پشت محوطه جریمه نفت فرصت را به محسن مسلمان داد تا با یک ضربه محکم برای بار دوم دروازه حریف را باز کند.

 

مهدی طارمی که خیلی دیر به تمرینات پرسپولیس اضافه شده بود و به خاطر بیماری گادوین منشا در ترکیب سرخپوشان قرار گرفت بعد از آنکه تلاشش برای گلزنی در این بازی ثمری نداشت در دقیقه ۷۴ جای خود را به سیامک نعمتی داد.

 

پرسپولیس بعد از آنکه اختلاف را به دو گل رساند انگیزه اش برای رسیدن به گل های بیشتر را از دست داد و به فکر حفظ و کنترل بازی بود. با این حال در دقیقه ۸۰ این بازی علی علیپور پاسی تماشایی و زیبا را برای وحید امیری ارسال کرد که ضربه این بازیکن در حالتی تک به تک از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

در دقیقه ۸۳ این بازی سیامک نعمتی که دقایقی پیش به زمین آمده بود درون محوطه جریمه توسط عزتی متوقف شد که بیژن حیدری داور بازی به نشانه پنالتی در سوت خود دمید و فرشاد احمدزاده سومین گل سرخپوشان را به ثمر رساند.