باران شهر آفتاب را غرق کرد


اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی ,نمایشگاه کتاب تهران

بارش باران در ساعات پایانی سومین روز نمایشگاه کتاب تهران، بسیاری از سالن‌های مجموعه شهر آفتاب را که توسط شهرداری تهران ساخته شده است، به یک دریاچه تبدیل کرد.

 به گزارش خبرآنلاین، بارش باران در عصر جمعه 15 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، باعث بروز مشکل و اختلال‌ در کار سالن‌ها و ورود آب به داخل غرفه‌ها شد. بسیاری از فضاهای این نمایشگاه غرق آب و در نتیجه تعطیل شدند.

 

بارش باران همچنین باعث ورود آب به سالن ملل و به ویژه غرفه ایتالیا که مهمان ویژه امسال نمایشگاه است، شد. این مشکل تا حدی جدی بود که غرفه ایتالیا تعطیل شد.

 

این اتفاق در حالی رخ داد که سال گذشته نیز از همین نقطه باران به غرفه کشور روسیه نفوذ کرده بود و مسئولان شهرداری قول داده بودند، این مشکل را برای سال ۹۶ برطرف کنند. اما بارش شدید باران در عصر امروز نشان داد که سازه سالن‌های شهر آفتاب برخلاف تعهد شهرداری تهران، به هیچ وجه در برابر یک رگبار هم ایمن و آماده نیست.

 

علاوه بر ورود آب باران به سالن‌ها، هجوم بازدیدکنندگان که برای فرار از رگبار بهاری به فضای سرپوشیده پناه آورده بودند، باعث از کار افتادگی غرفه‌ها شد و خساراتی هم به ناشران سالن‌های کودک و نوجوان، آموزشی، خارجی و دیجیتال زد.

 

استقبال مردم از نمایشگاه کتاب تهران در روز جمعه 15 اردیبهشت بسیار بیشتر از روزهای گذشته بود که بارش باران شدید باعث شد جمعیت انبوهی در فضای بین غرفه‌ها و راهروها متراکم شوند و امور را مختل سازند.

 

اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی ,نمایشگاه کتاب تهران

 

وضعیت نابسامانی که امروز با بارش باران در نمایشگاه کتاب به وجود آمد، بار دیگر نشان داد که شهر آفتاب که شهرداری تهران آن را ساخته است، از استانداردهای لازم برای برگزاری چنین رویدادی برخوردار نیست.