شهرداری با عرضه کنار خیابانی و ذبح دام برخورد کند/دمای داخل گوشت اندازه‌گیری می‌شود


اخبارپزشکی ,خبرهای  پزشکی,وزارت بهداشت

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان این که نظارت بر عرضه گوشت گوسفند و مرغ و ماهی با سازمان دامپزشکی است، گفت: در رابطه با عرضه غیر قانونی وکنار خیابانی ذبح گوسفند و یا عرضه غیر قانونی مواد غذایی در کنار خیابان، نظارت و برخورد بر عهده شهرداری است.

 به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر خسرو صادق نیت با تاکید بر این‌که وزارت بهداشت نظارت بر اماکن عمومی عرضه مواد غذایی دارد، افزود: اماکنی که قانونی و دارای شناسنامه هستند توسط وزارت بهداشت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

  

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان این که وزارت بهداشت بر روی بهداشت پرسنل این اماکن نیز نظارت می کند و آنها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد، افزود: البته ما از مراجع ذیصلاح می خواهیم که در خصوص نظارت و ارزیابی هر کدام مسائل قانونی خودشان را پیگیری کنند.

  

وی در خصوص نظارت بر رستورانهای بین راهی با بیان این‌که این رستوران ها یکی از مراکزی هستند که‌ مورد توجه ویژه از نظر نظارت و ارزیابی می باشند، افزود: در زمانهایی مثل تعطیلات که مراجعه به این اماکن بیشتر می شود نظارت ها نیز بیش از روال معمول خواهد بود و به طور مثال در ایام‌ نوروز نظارت بر این اماکن دو تا سه بار در روز انجام می شد.

  

صادق نیت با تاکید بر این که رستوران ها باید از گوشت ذبح شده مورد تایید سازمان دامپزشکی استفاده کنند، افزود: یکی از نظارت های وزارت بهداشت، نظارت و بررسی روال تهیه مواد خام‌ و اولیه رستوران ها و اماکن عرضه مواد غذایی است که باید تمام‌ مواد تهیه شده آنها مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی باشد.

  

وی افزود : در حال حاضر با خریداری تجهیزات جدید می توانیم دمای داخل گوشت را اندازه گیری کنیم و دمای داخل یخچال را هم اندازه گیری می کنیم.

 

صادق نیت در پایان تاکید کرد: چنانچه رستوران و یا مراکز عرضه مواد غذایی حداقل موازین بهداشتی را نداشته باشند با آنها برخورد خواهد شد.