گزارش صعود گروه کوهنوردی کیان بندر عباس به قله سهند

در راستای برنا مه زمانبندی صعود به قله سهند جلسه ای در موخ 15/2/93 با حضور جمعی از کوهنوردان گروه کیان بندر عباس برگزار شد و هدف اصلی و کلیات برنامه صعود بر اساس اطلاعات جمع آوری شده به روشنی توسط مدیریت گروه مطرح و به تصویب رسید که پس از سازماندهی و تقسیم وظایف به اعضا ء مقرر شد از تاریخ 13/3/ لغایت 19/3/93 این برنامه اجرایی گردد. راس ساعت 55/12 دقیقه روز 13/3/93 قطار با 16 نفر از اعضای گروه ایستگاه راه آهن بندر عباس را ترک ودر ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 14/3/93 وارد ایستگاه راه آهن تهران شد . و در ساعت 17 همانروز با قطار عازم ایستگاه مراغه شدیم ودر صبح روز پنجشنبه 15/3/93 ساعت 4 صبح به ایستگاه راه آهن مراغه رسیدیم هفت نفر از همنوردان نیز که قرار بود در مراغه به گروه ملحق شوند 4نفر در ایستگاه حاضر شدند و 3نفر دیگر که تا ساعت 7 صبح منتظر حضورشان بودیم به گروه ملحق نشدند .در ساعت 30/7 صبح با حضور آقای صافی رییس محترم هیات کوهنوردی شهرستان مراغه و سلام واحوالپرسی با ایشان به سمت دو دستگاه مینی بوس که به منظور عزیمت به سمت قله تدارک دیده شده بود حرکت نمودیم . در ادامه راه بسوی کوه سهند آقای یوسفی پور که راهنمایی گروه را بعهده داشت به جمع ما اضافه شد . مینی بوس پس از گذشتن از شهر مراغه وارد جاده داش آتان و سپس به سوی کرد ه ده که دارای جاده آسفالته بود در حرکت بود که در انتهای جاده کرده ده به جاده پر افت و خیز خاکی که یک روز قبل از ورود ما آب باران چاله ها را پر از آب کرده بود و آب بطرف چشمه قخ بو لاغ د حرکت بود . پس از سه ساعت طی طریق راس ساعت یازده صبح در کنار چشمه قخ بولاغ از مینی بوس ها پیاده شدیم . وجود آلاله های وحشی و گل های زرد نیلوفر و شقایق های زیبا و سبز زار زیبا چشم را نوازش می داد .

و وزش نسبم خنک بهمرا ه رایحه و عطر گل های وحشی روح وجان انسان را نوازش می داد . در کنار چشمه و اطراف آن عشایر دامدار منطقه اطراق کرده بودند و وجود خیل عظیمی از طبیعت گردان و دوستداران طبیعت در منطقه از موارد جالب و دیدنی بود . در شمال چشمه کوهی ذوزنقه ای شکل بزرگ با نوارهایی سفید و طویل برف به خوبی دیده می شد . راس ساعت 12 ظهر با توجیه و بیان نکات مورد نیاز بسوی قله کوه حرکت نمودیم و ازطریق یال نسبتا پر شیب شرقی که شیب های تند کوه خورگو شهرستان بندر عباس را تداعی می کرد گام نهادیم . آرام آرام بصورت آهسته و پیوسته با هدایت راهنمایی گروه در ساعت 30/15 بر قله 3650متری جام داغی گام نهادیم پس از دقایقی استراحت و گرفتن عکس و تماشای طبیعت زیبا در آنجا بود که فهمیدیم چرا کوه سهند را عروس کوه های ایرا ن می نامند .

راس ساعت 19 پس از فتح قله و پایین آمدن ازآن در کنار چشمه حاضر شدیم و مقرر شده بود که شب را در کمپ کوهنوردی بیتوته نماییم ولی به دلیل بیماری یکی از همنوردان و سردی هوا اجبارا پس از صرف مختصری شام کمپ کوهنوردی را راس ساعت 22شب به مقصد مراغه ترک گفتیم . پس از رسیدن به مراغه در خوابگاه اداره ورزش وجوانان شهرستان مراغه اسکان یافتیم .همنوردان شب را تا صبح در خوابگاه به استراحت پرداختند و در روز بعد شش نفر از همنوردان که بلیط برگشت از طریق هوایی را داشتند پس از گشت و گذار ای کوتاه در شهر مراغه عازم شهر تبریز شدند . مابقی گروه پس از گردشگری در شهر مراغه با اقامت یک شب دیکر در این شهر در مورخ 16/3/93 از موزه تخصصی ایلخانی ، مقبره آقالار ، گنبد سرخ ، گنبد کبود و برج مدور ، مقبره اوحدی مراغه ای ، رصد خانه و گنبد غفاریه و جمعه بازار و خرید سوغاتی شهر مراغه و اقامت در خوابگاه ، صبح روز بعد 17/3/93 عازم شهر تبریز شدیم . در ساعت 11 صبح شنبه مورخ 18/3/93 وارد خوابگاه قهرمانی که قبلا توسط آقای بیگی ریاست محترم هیات کوهنوردی استان به گروه اختصاص داده بدند شدیم .پس از استراحت و صرف ناهار و دید و بازدید از شهر تبریز به مرکز شهر و بازار رفته و عصر همان روز با آقای بیگی ملاقات داشتیم . شب را مهمان آقای علوی و پسران ایشان بودیم آقای علوی از دوستان آقای بهمن نژاد یکی از همنوردان ما بود لازم است در اینجا از مهمان نوازی آقای علوی تشکر نماییم . پس از صرف شام ساعت 12 وارد خوابگاه شدیم و چون روز یکشنبه ساعت حرکت قطار 30/19 به سمت تهران بود پس از صرف صبحانه جهت دیدن پارک ایل گلی تبریز و سپس موزه مشروطه حرکت کردیم راس ساعت 15 پس از بستن وسایل و لوازم خود جهت عزیمت به تهران به سمت ایستگاه راه آهن تبریز حرکت نمودیم . در ساعت 8 صبح 19/3/93 به تهران رسیدیم ودر ساعت 13 با قطار به سمت بندر عباس حرکت کردیم ودر ساعت 10 صبح 20/3/93 به بندر عباس رسیدیم . در پایان لازم است از ریاست محترم اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان و آذر بایجان شرقی و هیات های کوهنوردی استان هرمزگان و تبریز و ریاست محترم اداره ورزش و جوانان شهرستان مراغه خصوصا آقایان جواد مرادی ، بیگی ، صافی ، یوسفی ،و سرکار خانم شهد کیانی مدیر عامل شرکت خدمات فرهنگی ورزشی آوای سلامت کیان که ما را در این صعود یاری نمودند تشکر و قدر دانی نماییم . اعضای گروه کوهنوردی که در این صعود شرکت داشتند به شرح ذیل می باشد . 1- ابراهیم زراعی سرپرست گروه 2- خلیل بهمن نژاد بندری مسئول روابط عمومی 3- سیف الله کیانی 4- مهدی کاظمی 5- نادر رحمانیان 6- عبد ارسول مرادی سرخونی 7- محمد قاسمی زاده 8- علی امیر شکاری 9- علی آدینه زاده 10- رضا گودرزی 11- غلامرضا بهرامی 12- عزیز حامی زاده 13- حسن عبید زاده 14- سید علی هاشمی 15- حسین فیروزی 16- ناصر احمدی 17- رسول پاکدامن 18- جعفر رستمی

گزارش سفر هرمزگان

به سوی بندرعباس. حرکت از تهران ساعت 13:40 با قطار تهران- بندرعباس. حدود نیم ساعت قبل از حرکت

اطلاعات عمومی در خصوص حمل خودرو با قطار و قیمت آن

در حال حاضر در مسير تهران به مشهد، بندرعباس، كرمان تاریخ و ساعت حرکت ، شماره قطار

برنامه حركت قطارهاي مسافري اداره كل راه آهن يزد از تاريخ 92/3/11لغايت 92/7/10

نام قطار. ساعت حركت از بندرعباس. ایستگاه راه آهن تهران درآستانه سال نو ;

ریز برنامه حركت قطارهاي مسافري از مورخه 93/03/11 لفايت 93/07/10

شروع حرکت قطار مذکور ورود اين قطار به بندرعباس در ساعت 08:25 و قطار تهران يزد بندرعباس.

گزارش صعود گروه کوهنوردی کیان بندر عباس به قله سهند

یکشنبه ساعت حرکت قطار 30/19 به ساعت 8 صبح 19/3/93 به تهران رسیدیم ودر ساعت 13 با قطار به سمت

آغاز پيش فروش بليط قطارهاي مسافربري كاشان

حركت از كاشان به تهران :‌ ساعت حركت تهرانبندرعباس قطار به مشهد

سفرنامه - قشم و هنگام

با مینی بوس به بندرعباس. ساعت ۱۶ ضلع ۱۵ قطار حرکت کرد. کم تهران برای مسیری

اطلاعیه شرکت رجاء

فروش اينترنتي نوروزي مورخه 6/12/91 ساعت 10 صبح در تهران-بندرعباس-تهران و قطار ردیابی