آموزش روش رمزگشایی سنگ نگاره ها

پتروگلیف ها Petroglyphs تصاویر ایجاد شده بر روی بخشی از سنگ ها به صورت کنده کاری یا حکاکی می باشند. این اصطلاح ساخته شده است از دو واژه یونانی، "پطرس" (سنگ) و "gliphein" (حک کردن) است.

قدیمی ترین پتروگلیف ها تصور می شود حداقل 10،000 سال قدمت داشته باشند اما برای محاسبه دقیق تر می توان توسط کربن 14 قدمت و تاریخ دقیق را تعیین کرد.

 پتروگلیف نیز به عنوان "هنر سنگ یا سنگ نگاره" تعریف میشود اما تاکنون پیام و مفهوم کامل آنها برای همه، پوشیده مانده است. چرا که معنای اصلی در این نوع کنده کاری ها مذهبی بوده و بستگی به اعتقادات آن دوره داشته که آنهم برای همه پوشیده مانده است و بدون دانستن سیستم اعتقادی آن مردمان در عهد باستان، کشف و رمزگشایی معنای پنهان پتروگلیف ها غیر ممکن بنظر می رسد. حال در این بخش، من سعی می کنم، روش رمزگشایی و بازنمودن معنای پنهان پتروگلیف ها را به شما نشان دهم.

پتروگلیف ها در سراسر جهان یافت می شوند اما تعداد بسیار زیادی از این نوع کنده کاری ها هنوز هم در مناطق مرتفع کوه های آلتای در آسیای مرکزی وجود دارد. تعدادی از این کنده کاری ها در آسیای مرکزی باقی مانده است و تخمین زده می شود حدود 50،000 مورد باشد. این تعداد زیادی از کنده کاری را می توان به سادگی به عنوان عشق به هنر و یا اعتیاد به کنده کاری قلمداد کرد! البتهباید دلایل مهم دیگری هم، برای چنین تلاش مستمر و مداومی، وجود داشته باشد.

رایج ترین شکل در سراسر جهان یافت بز وحشی با شاخ دراز منحنی (بز کوهی) است. حال سوال اینجاست که چرا بر روی سنگها، این نقش توسط مردمان باستان کنده کاری شده است؟ آیا بدلیل اینکه، آنها طعمه و شکار اصلی این افراد بودند، این امر صورت پذیرفته است؟ و یا اینکه پتروگلیف ها مربوط به برخی از سحرها و جادوها برای آرزوی شکار فراوان بوده است؟ نه من گمان نمی کنم که مواردی که گفته شد، درست باشد، چرا که ما می توانیم همان شکل بز کوهی را در مناطقی ببینیم که آنها بسیار کمیاب هستند، مانند فلات داغ آریزونا، نوادا و نیومکزیکو در بخش های جنوبی و مرکزی آمریکای شمالی.

تصاویر زیر، یک بز کوهی (مارال) را نشان می دهد.

 

مارال به عنوان نمادی از چابکی و قدرت شناخته می گردد. مارال همواره چابکی و توان خود را در صعود به مرتفع ترین قله ها، به رخ انسان کشیده است.

 از آنجایی که در مناطق کوهستانی مرتفع غلظت اکسیژن کاهش یافته و هوا رقیق می شود، تنفس برای انسان در این مناطق بسیار سخت صورت می پذیرد در حالی که بز کوهی دارای چنین مشکلی در آنجا نیست! و می تواند با پرش از سنگ به سنگی دیگر و بدون هیچ مشکلی، به بالاترین ارتفاع یک قله صعود نماید. احتمالا این قدرت خاص و ویژه، یکی از دلایل اصلی می باشد که مارال را به عنوان یک حیوان مقدس قلمداد می نموده اند. دلیل مهم دیگری که برای تقدس آن، می توان برشمرد، توان نزدیک شدن هر چه بیشتر به خورشید است.

مردمان باستان و ماقبل تاریخ، خورشید را به عنوان خدای اصلی خود در نظر گرفته بودند. خورشید، قدرت مقدس فراتر از زمین و افق بود. در طول روز با گرما و نوری که به زمین ارزانی می کرد، نمادی از حیات خدای خالق بشمار می رفت. هنگامی که صبحدم از پس تاریکی در افق بر می تابید، حیوانات نیز برای شکار نمایان میشدند. بنابراین، خورشید نمادی از زندگی، حفاظت و خوبی بود. حضور آن موجب آرامش و راحتی و عدم حضورش، به ترس و هراس برای انسان های اولیه مبدل گشته بود و هر موجودی که می توانست به نور خورشید نزدیکتر گردد، دارای قدرت عرفانی شناخنه میشد و مورد احترام و تکریم بود.

بز کوهی و بسیاری از پرندگان، به ویژه عقاب، از جمله حیوانات مقدس بشمار می رفته اند. همچنین کوه ها نیز به عنوان مکانهای خاص شناخته می گردید.

مردم اولیه بر این باور بودند که قدرت IBEX اقامت در شاخ خود. شاخ بز کوهی بسیار طولانی تر از یک بز عادی و در نتیجه قدرت بیشتری است. مرال نر شاخ های طولانی تر نسبت به زن خود. این نیز به عنوان نشانه ای از قدرت و انرژی ویژه ای در نظر گرفته شد. بنابراین، نه تنها بز کوهی بلکه همه حیوانات شاخدار مقدس در نظر گرفته شد و شاخ خود سایت بود که در آن قدرت خود را اقامت. از شاخ، به خودی خود، به سایت که در آن است که قدرت عرفانی اقامت پذیرفته شد، رهبران قبایل باستانی شروع به پوشیدن کلاه شاخدار و زیور آلات سر گاو در جهت نشان می دهد که آنها خیلی خاص و قدرتمند بودند. رهبران تجسم خدای خورشید بر روی زمین بودند و بنابراین می تواند به سمت خورشید طلوع و انجام پروازهای عرفانی. این است که چگونه شمنیسم و عرفانی رقص و آیین های آغاز شده در میان انسان های اولیه زبان زبان پروتو. در طول این آهنگ جمع آوری مقدس در سراسر روی شعله آتش شعار می دادند شدند. آتش مقدس شد چرا که آن را به حال همان قدرت و مشخصه به عنوان خورشید.

من در فصل 1 به ذکر است که مو های ترکی (اویغور) امپراتوری به عنوان امپراطوری خورشید نامگذاری شد. نمادهای آنها بازنمایی خورشید بودند و رهبر آنها شمن بود. تصاویر زیر می باشد نشانه های روشنی از این ارتباط. در سمت چپ یک شخص با پوشیدن شاخ و برگزاری یک مارپیچ (1) ما. چندین حیوانات تبدیل شده به سمت آن شخص وجود دارد. فرد در آن petroglyph، شمن را تجسم خدای خورشید است. او رهبر قبیله است. این است که چرا تمام حیوانات های شاخدار به دنبال خود را در جهت. همین وضعیت را می توان در petroglyph در مرکز دیده می شود.

  تصویر های مرکزی petrogylph از یک قله بلند در منطقه آلتایی در آسیای مرکزی (2) است. بز کوهی شاخدار و گوزن شاخدار چهره های اصلی این تصویر. طول شاخ بز کوهی بر روی هدف اغراق بگویم که این بز کوهی به طور منظم، اما یکی از مقدس ویژه نیست. petroglyph در سمت راست دوباره یک بز کوهی از شرق ترکیه، از فلات Tirishin در نزدیکی شهر وان (3). اگر ما نمادهای مشابه در این منطقه دور از هم جهان، ما می توانیم نتیجه بگیریم که این فرهنگها یک بار متصل می شدند و منبع آنها مشترک بود.

فرهنگ اولیه پروتو جهان تکریم خدای خورشید مشترک. از آنجا که خورشید ساکن در آسمان، همه موجودات و همچنین روند رو به رشد تشکل های طبیعی که به سوی آفتاب نیز به تکریم شود. این باور فرهنگی در اوراسیا آغاز شده و گسترش به جهان به عنوان این افراد به سمت های جدید، مناطق و سرزمین های ناشناخته نقل مکان کرد.

در تصاویر زیر ما petroglyghs از دنیای جدید را ببینید. دایره متحد المرکز نمایندگی از خدای خورشید است. نردبان طناب و دست به سمت خورشید در حال افزایش است. ibexes و یک شخص با پوشیدن شاخ در سمت پایین سمت چپ وجود دارد.

این petroglyhs ها پیش سازهای از مفهوم نگاشتها های اولیه. از مفهوم نگاشتها ها نشانه های نمادین است که انتقال یک ایده در یک شیوه ای پیچیده تر، توجیه و تصفیه. آنها اشکال اولیه از نوشتن نمادین هستند. آنها توسط شانس و یا با تخیل بدون هدف کشیده شده است. منشاء خود را در اشکال اولیه و تصاویر موجود در petroglyphs کشیده شده توسط اجداد خود ریشه شد. اجازه دهید ما را فراموش کرده ام که چند هزار سال سپری شده بین سنگ حجاری شده تصویر نگاری و مفهوم نگاشتها نمادین نیست.

یک مدت خاص استفاده می شود برای تعریف مفهوم نگاشتها در ترکیه وجود دارد. این کلمه "Tamga"، که به معنی "یک ایدئوگرام حاوی یک پیام کامل" است. بنابراین، مفهوم نگاشتها اولیه از حروف آوایی اما تصاویر انتقال یک پیام مقدس نبودند. مفهوم نگاشتها اولیه بر روی سنگ یا در داخل غارها فقط برای تفریح ​​است یا برای شمارش حیوانات گله حک شده نیست، همانطور که بسیاری اعتقاد دارند. آنها برای ارسال پیام ها به خدای خورشید کنده کاری شده بودند. آنها اشکال اولیه از نماز نوشته شده است. من در فصل آینده اندیشیدن و انتقال جزئیات بیشتر در مورد مفهوم نگاشتها اولیه.

در تصویر بالا ما می بینیم سه کنده کاری متفاوت اما مشابه از خدای خورشید. یک در سمت چپ است از آسیای مرکزی است. در مرکز از سمت جنوب آلپ، در منطقه کوهستانی شمال ایتالیا است. یکی در سمت راست یک petroglyph از کانادا است. یکی از ویژگی های جالب رایج است که خورشید و انسان در یک تصویر واحد با هم ادغام شدند. دلیل این است که رهبر قبیله، شمن است که تجسم قدرت خدای خورشید می باشد.

 

 


مطالب مشابه :


آموزش روش رمزگشایی سنگ نگاره ها

آکادمی گنج اولین مرکز آموزش علائم و نشانه های بر روی بخشی از سنگ ها به صورت کنده کاری یا




سنگ کاری باغچه

دکوراسیون - تزئینات و خانه داری - سنگ کاری باغچه - دکوراسیون و تزئینات،سایت آموزشی و از هر




راهنمای آموزش گچ سفید کاری

راهنمای مصالح ساختمانی در ایران - راهنمای آموزش گچ سفید کاری - راهنمای مصالح ساختمانی در ایران




کنده کاری روی هندوانه

آشپزی - کنده کاری روی هندوانه - آموزش آنلاین شیرینی پزی و آشپزی ایرانی و پشم سنگ ایران; Powered




آموزش ساخت پاسیوی سنگی در باغ

آموزش ساخت پاسیوی سنگی در باغ باید دقت کنید که کف پاسیو در هنگام سنگ کاری تراز باشه .




سنگ کاری (آنچه یک مهندس اجرایی باید بداند)

کارشناس رسمی دادگستری -رشته راه وساختمان - سنگ کاری (آنچه یک مهندس اجرایی باید بداند) -




طنین کاشی های فیروزه ای

کاشی کاری آکرد - طنین کلاسی برای آموزش کاشی‌کاری قطعات ریزی از سنگ‌های رنگین و طبق




برچسب :