کفاشیان: غلبه پرسپولیس بر النصر فوتبال ایران را زنده کرد/کار ما با کی‌روش قبل از ورود وزارت تمام شد


اخبار,اخبار ورزشی,اخبار پرسپولیس

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: قبل از اینکه وزارت ورزش ورود کند کار ما با کی روش تمام شده بود. کفاشیان: غلبه پرسپولیس بر النصر فوتبال ایران را زنده کرد/کار ما با کی‌روش قبل از ورود وزارت تمام شد

علی کفاشیان پس از جلسه هم‌اندیشی مدیران لیگ برتری با سازمان لیگ گفت: بعد از تفاهمی که در جلسه با کی‌روش و با وزارت ورزش داشتیم قرار شد او کارهایش را شروع کند و برنامه‌های تیم ملی را جلو ببرد. بعد از برگزاری قرعه‌کشی مرحله مقدماتی جام جهانی تصمیمات لازم گرفته می‌شود.


وی در مورد اینکه آیا قرار است جواد نکونام به عنوان عضو کادر فنی به تیم ملی اضافه شود، خاطرنشان کرد: این مسئله در حیطه اختیارات کارلوس کی‌روش است. او تصمیم می‌گیرد چه کسی به کادر فنی اضافه شود. نکونام فعلا در حال بازی کردن است و اگر بخواهد برای تیم ملی بازی کند می‌تواند این کار را انجام دهد و اگر می‌خواهد مربی شود کی‌روش باید در این مورد نظر بدهد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که حسنی‌خو اعلام کرده برای تعامل با کی‌روش وارد جلسه شده و آیا بین فدراسیون و کی‌روش تعامل وجود نداشته که او برای این کار به جلسات آمد، خاطرنشان کرد: تعامل صد در صد بوده است. قرار است سرپرستی را هم انتخاب کنیم که ارتباطات لازم را بین ما و کی‌روش به وجود بیاورد و دیگر لازم نباشد کی‌روش دغدغه تشریفات و هماهنگی برنامه‌ها را داشته باشد. قرار است سرپرست را با تائید وزارت ورزش انتخاب کنیم.

کفاشیان در ارتباط با اینکه آیا او سرپرست را انتخاب می‌کند یا کی‌روش، عنوان کرد: انتخاب سرپرست با ماست و این مسئله جزو وظایف ما محسوب می‌شود. با هماهنگی که انجام می‌دهیم سرپرست را انتخاب خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است قرارداد جدیدی با کی‌روش ببندند، یادآور شد: همان قرارداد کی‌روش وجود دارد و تنها تغییری که به وجود می‌آید حمایت مادی و معنوی وزارت ورزش از کی‌روش صورت می‌گیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که چرا قرارداد مربیان پایه بسته نشده است، گفت: طرح جدید قرارداد کادر فنی تیم‌های ملی پایه از سوی کمیته جوانان طراحی شده است. قبلا این قرارداد 3-4 صفحه بود اما اکنون 10 صفحه‌ای شده و مسائل زیادی به آن افزوده شده البته ما حق‌الزحمه کادر فنی را از روزی که کارشان را آغاز کردند پرداخت می‌کنیم.

کفاشیان در مورد اینکه آیا از دفتر ریاست جمهوری درخواست شده کی‌روش در تیم ملی بماند، عنوان کرد: هیچ کسی در این ارتباط با ما تماس نگرفته. کار ما با کی‌روش تمام شده که وزارت ورزش وارد این موضوع شد و در جلسه 7 ساعته‌ای که با وزارت ورزش داشتیم آنها حمایت مادی و معنوی خود را اعلام کردند و کی‌روش هم تغییر موضع داشت.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که بحث حضور خانم‌ها در مورد فوتبال به چه شکلی قرار است صورت بگیرد، عنوان کرد: این موضوعی که مطرح شده در رابطه با حضور هواداران خانم در سطح سالن‌ها است. هنوز هیچ دستورالعملی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌های فوتبال داده نشده و همان مسئله قبلی بر قوت خود باقی است و خانم‌ها اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را ندارند.

وی در مورد وضعیت مهرداد پولادی گفت: فکر می‌کنم او مشمول قانون جدید می‌شود. پولادی بعد از اتمام دیدارهای قطر به ایران بازمی‌گردد تا وضعیت او مشخص شود تا بتواند در خدمت تیم ملی قرار بگیرد.

کفاشیان در مورد دیدار با ژاپن گفت: در حال مذاکره هستیم تا این بازی برگزار شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد برگزاری مجمع‌های فدارسیون فوتبال تصریح کرد: امسال سه مجمع خواهیم داشت و باید 2 انتخابات انجام دهیم. در حال تهیه گزارش‌های نهایی هستیم تا شرایط برای برگزاری مجامع اتفاق بیفتد. یک مجمع به احتمال زیاد در مهر و آبان خواهیم داشت و مجمع آخر، اسفند ماه برگزار می‌شود.

کفاشیان در پاسخ به این سؤال که چه دلیلی باعث شد نگاه وزارت ورزش در ارتباط با کارلوس کی‌روش تغییر کند، گفت: این تغییر نگاه خواسته مردم بود. وقتی خواست مردم به مسئولان رسید آنها هم نظرشان به ماندن کی‌روش شد.

وی در مورد اینکه به چه دلیلی کی‌روش نظرش را عوض کرد،‌ گفت:‌این مسئله نشان دهنده این است که می‌خواهد همه یک نظر داشته باشند و این طور نباشد که یک عده او را بخواهند و یک عده هم او را نخواهند. او می‌خواهد در تیم ملی همه حمایت انجام دهند. وقتی وزارت می‌آید و حمایتش را به صورت علنی انجام می‌دهد مشخص می‌شود همه خواهان حضور کی‌روش هستند.

کفاشیان در مورد اینکه آیا نظارتی روی بازی‌های لیگ دسته اول انجام می‌شود و دیروز هوادارانی که به ورزشگاه جی رفتند تا بازی نساجی را ببینند از ابتدا تا پایان دچار مشکل بودند، گفت:‌ تمام مسابقات لیگ دسته اول با حضور ناظران ویژه برگزار می‌شود و روی این مسابقات نظارت وجود دارد. البته شاید در آن جا محدودیت‌های نظامی و انتظامی وجود داشته است.

وی در مورد اینکه دیروز هواپیما از فاصله نزدیک بازیکنان رد می‌شد، خاطرنشان کرد:‌ در این مورد از مهدی تاج سؤال کنید.

کفاشیان در مورد اینکه چه احساسی در رابطه با قرعه‌کشی جام جهانی دارد، گفت: هنوز قرعه‌کشی انجام نشده و چشم من به تلفن همراهم است تا ببینیم چه حریفانی داریم و برایم فرقی ندارد که با کدام حریفان بازی می‌کنیم. اگر عربستان هم حریفمان شود هیچ فرقی ندارد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه مدیرعامل باشگاه النصر عربستان اتفاقی که در ورزشگاه آزادی افتاد و 100 هزار هوادار روز بازی به آزادی آمدند را تروریسم ورزشی قلمداد کرده است، عنوان کرد: نمی‌دانم چرا او این حرف را زده و این صحبت کاملا بی‌ربط است و شاید این حرف ناشی از باختی است که آنها متحمل شده‌اند. مسابقه مقابل النصر یکی از بهترین دیدارهای اخیر فوتبال ایران و پرسپولیس بود و فوتبال ایران را تا حدودی زنده کرد.

کفاشیان در مورد اینکه آیا قرار است با کی‌روش جلسه‌ای داشته باشند، گفت:‌ما همیشه به صورت حضوری و تلفنی با یکدیگر جلسه داریم و در حال مذاکره هستیم.

وی در مورد دیدار مقابل بارسلونا عنوان کرد: قرار نیست بازی دوستانه‌ای با بارسلونا انجام دهیم. کی‌روش نمی‌خواهد بازی دوستانه با تیم باشگاهی داشته باشد.

اخبار ورزشی - فارس