گزارش روز: چرا کی‌روش می‌خواهد برود؟


اخبار,اخبار ورزشی,اخبار تیم ملی

نشست مطبوعاتي روز گذشته سرمربي تيم‌ملي بازهم به ابهامات اطراف مهم‌ترين صندلي فوتبال ايران دامن زد. [گزارش روز: چرا کي‌روش مي‌خواهد برود؟].

ساعتی پس از قرعه‌کشی مرحله اول مرحله مقدماتی جام جهانی در شرایطی که با حرفهای مثبت طرفین در پایان جلسات مربوط به تمدید قرارداد، همه چیز حکایت از ادامه همکاری کارلوس کی روش با تیم ملی ایران داشت، اظهارنظرهایی تند از سوی سرمربی تیم ملی همه چیز را به هم ریخت.


کارلوس کی روش در این نشست که پس از جلسه اش با علی کفاشیان آن را سازماندهی کرده بود، یک بار دیگر از استانداردهایی گفت که او برای ادامه کارش در ایران درخواست کرده اما تضمینی برای ایجادشان نیست، وی همچنین تلویحا به شرطهای فدراسیون برای ادامه کار اشاره کرد و البته حدودی که در دوره جدید کاری برایش در نظرگرفته اند.

بنابرآنچه نزدیکان کی روش می گویند، برای ادامه کار شروطی برای کی روش در نظر گرفته شده که مهمترین اش ، واگذاری امور اردوها، مسئله انتخاب دستیار ایرانی و نکته هایی از این قبیل به فدراسیون فوتبال است. مسائلی که از دید کی روش در حیطه فنی جای دارند و طبعا یک مربی مثل او در این موارد کوتاه نمی آید.

 

کی روش همچنین از حضور یک اقلیت قدرتمند مخالف ، که وجودشان در دبیرکل فدراسیون فوتبال متبلور است بیم دارد و تصور او این است که 4 سال آینده دشوارتر از قبل خواهد بود. اشاره او به مسئله ممنوعیت خروج از ایران است که برای اولین بار برایش رخ داده و شاید باز هم اتفاق بیافتد چه، ممکن است با افزایش تنش بین طرفین، این انرژی منفی به حوزه های دیگر نشت کند.

اما در طرف مقابل، فدراسیون سکوتی فعالانه را مقابل کی‌روش در پیش گرفته تا آرام آرام ساز مخالف سرمربی پرتغالی در ذهن مردم به بهانه گیری بدل شود ، چیزی که از سرمایه اجتماعی این سرمربی محبوب خواهد کاست . فدراسیون همچنین ، حدس می زند کی روش با تیم دیگری به توافق رسیده و بنابراین بر او سخت می گیرد که اگر قرار باشد جدایی ای در پیش باشد ، با حداقل امتیاز دادن رخ بدهد. این مسئله موضوعی بسیار مهم در گفت و گو هاست. آنها اگر در این باره به قطعیت برسند فشار بیشتری روی سرمربی خواهند گذاشت تا مثلا کی روش دستمزد عقب افتاده خود را ببخشد و برگه توافق را امضا کند.

جالب اینکه فدراسیون، در همه مصاحبه ها از نگاه مثبت وزارت ورزش به ادامه همکاری با کی روش گفته و هرگز مخالفت یا جزییات مسئله ساز را علنی نمی کنند و این روشی است که باز کی روش را در موضع ضعف قرار خواهد داد، سرمربی ای که وقتی از کلمه گروگانگیری در نشست دیروز استفاده کرد، واضح بود چقدر از ادامه مذاکراتش با کفاشیان ناراضی است .

نکته مهم درباره کی روش این است که او در دوران سرمربیگری در ایران همواره افکار عمومی را با کلمات قدرتمندش در کنترل داشته اما دیروز آثاری از استیصال یا میل به خداحافظی در حرفهای او بود ، چیزی که قبلا هرگز در کی روش ندیده بودیم.

با انجام قرعه کشی در مرحله اول مقدماتی جام جهانی و آرایش حریفان نه چندان قدرتمند در گروه ایران، حالا نگرانی ها هم از آینده نزدیک برداشته شده و شاید راه جدایی هم باز تر شده است.

 

اخبار ورزشی - ورزش3