کراس فیت چیست؟ - عکس فیت چیست

عکس فیت چیست

عکس فیت چیست

احتمالش هست همین حالا کسی را بشناسید که کراس فیت کار می کند. دیگر نمی توان منکر شد، این موج تناسب اندام ، آمده که بماند! شاید یکی از کراس فیت کارانی که هر روز در مورد تمرینات آن روزش حرف می زند را دیده باشید. شاید یکی از همکلاسی های قدیمتان یک مرتبه بازوهای خوش فرمی مثل مایکل اوباما پیدا کرده! شاید هم همسایه تان درون پارکینگش تمرینات کراس فیت انجام می دهد…

ما با مربی سطح ۱ کراس فیت جاناتان راس در این مورد گپی زده ایم و از او در مورد مبانی این ورزش محبوب سوالاتی پرسیدیم. آنچه که از این گپ و گفتگو یاد گرفتیم را در ادامه می خوانید:

کراس فیت چیست؟

کراس فیت، یک برنامه ی ورزش ی است که برای به کار گرفتن و تمرین دادن کل بدن بوجود آمده، و ترکیبی است از تمرینات هوازی، تمرین با وزنه، ژیمناستیک، تمرینات استقامتی و انواع دیگر، تا بدن شما را برای شرایط غیر منتظره آماده سازد.

در وب سایت کراس فیت آمده: «کراس فیت یک برنامه ی شایسته سازی و قدرتی، برای بسیاری از دانشگاه های پلیس، تیم های عملیاتی، نیروهای ویژه، قهرمانان رزمی، و هزاران ورزش کار نخبه و حرفه ای دیگر در سراسر دنیاست.» این ورزش سخت، تنوع تمرینی زیادی دارد، و همه اش هم برای این است که از تمریناتتان حداکثر نتیجه را بگیرید. یک کراس فیتر، هیچ روتینی را در یک هفته دو بار تکرار نمی کند، و هر تمرین هم معمولا بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طول می کشد.

باشگاه های کراس فیت، معمولا انبار یا سوله های بزرگی است (به آنها باکس می گویند)، که در آن بصورت گروهی تمرین می کنند، و هر شخص می تواند بین سه تا پنج بار در هفته در هر جایی از آن باشگاه به تمرین بپردازد. مربی های کراس فیت هم، هم می توانند خودشان تمرین ابداعی خودشان را داشته باشند، هم می توانند تمرین روز را از وب سایت کراس فیت دریافت کنند (که به آنها WOD می گویند).

مثلا یک نمونه WOD می تواند این شکلی باشد: ۲۰ دقیقه (هر چند تکراری که امکانش بود، یا AMRAP)

  • ۱۰۰ متر دو
  • ۲ Burpees
  • ۲ ددلیفت ۸۰ کیلویی
  • ۲ بارفیکس

اصطلاح AMRAP، یعنی باید تمام تلاشتان را بکنید تا در زمانی که مشخص شده، هر چند دوری که می توانید، تمرینات لیست شده را انجام دهید.


,