ورزش MMA، تاریخچه ورزش MMA - ورزش رزمی mma

در این بخش از سایت برگزیده ها مطالبی در مورد ورزش MMA را برای شما آماده کرده ایم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

این سه حرف،مخفف عبارت: ultimate fighting championship است به معنای مسابقات قهرمانی نهایت مبارزه و سازمان آمریکایی MMA(هنرهای رزمی ترکیبی ) متصدی برگزاری آن است و درحال حاضر به عنوان بزرگترین سازمان ترویج MMA در جهان مشغول به فعالیت میباشد.

تاریخچه ورزش MMA

خب البته رقابت های MMA در کل شیوه جدیدی از رقابت های رزمی محسوب می شود. اما اگر به گذشته نگاه کنیم می توان رگه هائی از رقابت های ”وال تودو“ که از سال ۱۹۲۰ در برزیل برگزار می شود را در MMA امروزی مشاهده کرد و اگر خیلی به عقب برگردیم شاید ”پانکریشن“ این نقش را برعهده بگیرد.

ورزش رزمی mma , درباره ورزش mma

ورزش رزمی mma

ورزش MMA

به طور کلی تفکر ترکیب رشته های مختلف رزمی، بین سال های ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ رشد پیدا کرد که نقش اصلی را در این مورد ”بروسلی“ بازی کرد. چراکه او معتقد بود یک مبارز خوب یک بوکسور، یک کاراته کا و یا یک جودوکا نیست. یک مبارز خوب کسی است که خودش را با هر سبکی وقف داده و توانائی مبارزه در هر استایلی را دارد.“ این حرف بعدها توسط ”دانا وایت“ به صورت عملی وارد عرصه رقابت های رزمی شد. ”دانا وایت“ رئیس UFC و کسی است که امروز وی را به عنوان پدر MMA می شناسند. MMA نوین از سال ۱۹۹۳ با برگزاری مسابقات UFC در ایالات متحده با درخشش ”رویسی گریسی“ و به دنبال آن رقابت های PRIDE در سال ۱۹۹۷ در ژاپن کلید خورد. این رقابت ها از آن زمان تا به حال از نظر قوانین تغییرات زیادی را شاهد بوده است با این هدف که این تغییرات بتواند رقابت های MMA را به عنوان یک ورزش به جامعه معرفی کرده و گسترش دهد. مسابقات MMA هم اکنون در سراسر جهان کاملاً شناخته شده و در ایالات متحده و ژاپن از محبوبیت شگرفی برخوردار است.

 تاریخچه MMA

خب البته رقابت های MMA در کل شیوه جدیدی از رقابت های رزمی محسوب می شود. اما اگر به گذشته نگاه کنیم می توان رگه هائی از رقابت های ”وال تودو“ که از سال ۱۹۲۰ در برزیل برگزار می شود را در MMA امروزی مشاهده کرد و اگر خیلی به عقب برگردیم شاید ”پانکریشن“ این نقش را برعهده بگیرد.

به طور کلی تفکر ترکیب رشته های مختلف رزمی، بین سال های ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ رشد پیدا کرد که نقش اصلی را در این مورد ”بروس لی“ بازی کرد. چراکه او معتقد بود یک مبارز خوب یک بوکسور، یک کاراته کا و یا یک جودوکا نیست. یک مبارز خوب کسی است که خودش را با هر سبکی وقف داده و توانائی مبارزه در هر استایلی را دارد.“ این حرف بعدها توسط ”دانا وایت“ به صورت عملی وارد عرصه رقابت های رزمی شد. ”دانا وایت“ رئیس UFC و کسی است که امروز وی را به عنوان پدر MMA می شناسند.

MMA نوین از سال ۱۹۹۳ با برگزاری مسابقات UFC در ایالات متحده با درخشش ”رویسی گریسی“ و به دنبال آن رقابت های PRIDE در سال ۱۹۹۷ در ژاپن کلید خورد. این رقابت ها از آن زمان تا به حال از نظر قوانین تغییرات زیادی را شاهد بوده است با این هدف که این تغییرات بتواند رقابت های MMA را به عنوان یک ورزش به جامعه معرفی کرده و گسترش دهد. مسابقات MMA هم اکنون در سراسر جهان کاملاً شناخته شده و در ایالات متحده و ژاپن از محبوبیت شگرفی برخوردار است.

● تکنیک های به کار رفته در رقابت های MMA

تکنیک های به کار رفته در مسابقات MMA دامنه وسیعی از تکنیک های مختلف رزمی را شامل می شوند که به طور خلاصه می توان آنها را در دو دسته تکنیک های سرپا شامل: انواع ضربات مشت و لگد و ضربات زانو. و تکنیک های گلاویزی و خاک شامل: انواع اهرم کردن ها، قفل مفاصل، درو کردن ها و تکنیک های خاک خلاصه کرد.

بعضی از تکنیک ها هم البته غیرقانونی هستند. مثل حمله به چشم ها، ضربه به کشاله ران یا ضربه با سر. تعدادی از این تکنیک ها هم چون ضربه به کشاله ران، تقریباً در تمامی سازمان ها ممنوع اعلام شده اما نحوه استفاده از تکنیک هائی چون ضربه با آرنج، ضربات سر و امثالهم از سازمانی به سازمان دیگر متفاوت است.

● سبک های حاضر در MMA

MMA جائی است که تمامی رشته های رزمی از سنتی گرفته تا مدرن از ”سومو“ تا ”کیک بوکسینگ“ در آن حضور داشته و عرض اندام می کنند. مبارزین برای موفقیت در رقابت های MMA چاره ای ندارند جز آن که هم در تکنیک های مبارزه سرپا و هم در تکنیک های خاک مهارت پیدا کنند. رشته های که برای این منظور بیشتر مورد استفاده قرار گرفته و می گیرند عبارتند از: بوکس، کیک بوکسینگ، موی تای، استایل های مختلف فول کنتاکت کاراته، کشتی آزاد، کشتی یونانی، سامبو، سومو، جودو، جوجیتسو برزیلی و پانکریشن.


منبع:رزمی کار
ویرایش و تلخیص:برگزیده ها


درباره ورزش mma ,