برانکو؛ اکثر بازیکنان امسال پرسپولیس را برای سال بعد می‌خواهم


اخبار,اخبارورزشی,برانکو ایوانکوویچ

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در دیدار مقابل استقلال خوزستان کاملا به توپ و میدان مسلط بودیم.

برانکو ایوانکوویچ در تمرین امروز پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در دیداری دیروز پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان کاملا بر توپ و میدان مسلط بودیم. در این مسابقه می‌توانستیم برنده شویم. عملکرد خوب پرسپولیس در بازی دیروز و مقابل النصر انگیزه‌ام را برای حضور در پرسپولیس بالاتر برد. از عملکرد تیم راضی بودم و به صورت اتفاقی پیروز نشدیم. نحوه کاری تیم تضمینی برای پیروزی‌های آینده است.

وی در مورد اینکه آیا فکر می‌کرد روزی سرمربی پرسپولیس شود، اظهار داشت:‌این مسئله برای رویا بود و خواب آن را می‌دیدم. 3 سال است یا شاید بیشتر که با پرسپولیس در تماس هستم. همیشه اتفاقی می‌افتاد که این همکاری شکل نمی‌گرفت یا من در تیم دیگری حضور داشتم. در نهایت به پرسپولیس آمدم و خوشحالم.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه آیا برای مشخص کردن ترکیب با پانادیچ در ارتباط بوده است، اظهار داشت: هر لحظه با یکدیگر در ارتباط بودیم و اینکه چگونه کار کنیم و تیم را رهبری کنیم صحبت کردیم. دیروز بازی خوبی انجام دادیم و باز هم تکرار می‌کنم به طور اتفاقی نتوانستیم برنده شویم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد اینکه آیا او مربی پروازی است، گفت: چرا این سؤال را می‌پرسید.

خبرنگار فارس اعلام کرد که خیلی از مربیان خارجی در فوتبال ایران این شرایط را پیدا می‌کنند که دائم به سفر می‌روند که ایوانکوویچ در پاسخ اعلام کرد 5 سال سرمربی تیم ملی ایران بودم و سالی 3 بار برای دیدن خانواده‌ام می‌رفتم. علاقه ندارم بدانم شرایط سایر مربیان چطور بوده است اما برای کار کردن به پرسپولیس آمدم.

 وی در پاسخ به این سؤال که فوتبال ایران در این چند سال چه تغییری کرده است، گفت: ارزش واقعی فوتبال واقعی را الان می‌بینیم. فوتبال ایران مثل سایر بخش‌های کشور دچار پیشرفت شده است. البته اکنون بازیکنانی مثل مهدی مهدوی‌کیا، علی کریمی، وحید هاشمیان، علی دایی، فریدون زندی،‌اشکان دژاگه، جواد نکونام، مسعود شجاعی و ... در فوتبال ایران نیستند. اما به سرعت جای این ستاره‌ها توسط جوانان پر خواهد شد. بازیکنان سریع‌تر پیشرفت می‌کنند و راه به بازار جهانی پیدا می‌کند ولی رسیدن به فوتبال جهان کار راحتی نیست.

ایوانکوویچ در پاسخ به این سؤال که آیا اعتقادی به استفاده از بازیکنان جوان دارد، خاطرنشان کرد: اگر خوب باشند از آنها استفاده می‌کنیم اما باید به این نکته هم اشاره کنم که در زمان حضورم در تیم ملی بازیکنان جوانی مثل کعبی با 17 سال سن، آندرانیک تیموریان و جلال کاملی‌مفرد در تیم‌مان حضور داشتند که در شروع کار آنها جوان بودند و هنوز که هنوز است به فوتبالشان ادامه می‌دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا قصد دارد تیم را در سال بعد با بازیکنان پرستاره ببندد، گفت: قبل از هر چیزی باید این مسئله را در نظر بگیریم که وضعیت داخلی باشگاه به چه شکلی است. آنوقت می‌توانیم تصمیم بگیریم در کدام از پست‌ها نیاز به حضور بازیکن داریم. با نژادفلاح در این موارد تصمیم می‌گیرم. همه چیز تحت مشاهده ما قرار دارد تا بتوانید به موقع بازیکن بگیرید. کیفیت و پتانسیل تیم را دیده‌ام و قاطعانه می‌گویم که اکثریت قاطع تیم در تیم برای سال بعد می‌ماند.

 سرمربی پرسپولیس در رابطه با اینکه وضعیت دستیاران ایرانی خود به کجا انجامید، تصریح کرد: باقری یکی از بازیکنان بزرگ پرسپولیس و تیم ملی ایران بود که به کادر فنی ما ملحق شده است. باید با نژادفلاح بنشینیم و ببینیم نفر دومی که قرار است به کادر فنی ما اضافه شود کیست.

 ایوانکوویچ در مورد اینکه آیا اعضای قبلی کادر فنی مثل نادر باقری با باشگاه همکاری می‌کند یا اینکه ارتباط آنها با کادر فنی قطع شده، گفت: با باقری صحبت کردم و بابت همه خدماتی که کشیده است از او تشکر کردم. هر کسی که از آقایان در این مدت زحمت کشیدند از آنها تشکر می‌کنم. آقایان نقش و طرح خودشان را در مدت باقیمانده دارند و باز هم جا دارد به خاطر زحماتی که کشیده‌اند از آنها تشکر کنم.

 برانکو در مورد حضور در اولین جلسه پرسپولیس گفت: امروز صبح من آمدم چون توافقم با نژادفلاح برای این بود که باید برمی‌گشتم و بخشی از امورات را حل می‌کردم و امروز سر تمرین باید حاضر می‌شدم. وقتی او پیشنهاد حضور در بازی النصر را داد من این پیشنهاد را رد نکردم.

سرمربی پرسپولیس در مورد وضعیت دستیارانش و برکناری دستیاران قدیمی گفت: در همه جای دنیا این یک مسئله عادی است که وقتی سرمربی تغییر می‌کند کادر فنی خودش را می‌آورد که بتواند به واسطه آنها افسار کار را در دست بگیرد. هرکدام از مربیان فلسفه کاری خودشان را دارند و اگر ما بخواهیم با دستیاران قبلی کار کنیم چون شناختی از هم نداریم تا بخواهیم از هم شناخت پیدا کنیم زمان می‌برد و به همین دلیل با دستیاران خودم کار می‌کنم و بحث عدم اعتماد اصلاً وجود ندارد.

سرمربی پرسپولیس در مورد بازی این تیم مقابل النصر و استقلال خوزستان گفت: پرسپولیس مقابل النصر و استقلال خوزستان به گونه‌ای بازی کرد که برای ما امید زیادی به وجود آورد باید در نظر داشته باشیم که در زمان هرچه کوتاهتر بتوانیم به شیوه خودمان این تیم را درست کنیم.

برانکو در مورد بازی با تیم سپاهان در روز پنجشنبه گفت: بازی بسیار سختی را داریم نباید فراموش کنیم که سپاهان چه مقام‌های خوبی را به دست آورده و مدام موفق به حضور در لیگ قهرمانان آسیا شده است این تیم دو بار قهرمان ایران شده و همواره بین سه تیم اول ایران بوده است.

سرمربی پرسپولیس در مورد آینده این تیم گفت:‌ نیازی نیست که در مورد پرسپولیس و تاریخش توضیحی دهم، پرسپولیس ارتش گسترده هواداران را دارد و بازیکنان ما تعهد و مسئولیت دارند که برای قهرمانی بجنگند و ما به آسیا هم برای فصل آینده راه پیدا کنیم بازیکنان باید پیروز شدن تبدیل به عادتشان شود.

برانکو افزود: پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا باید به مرحله بعد صعود کند این مهمترین خواسته‌ای است که رئیس باشگاه از من داشته است.

وی در مورد اینکه چه قولی به هواداران پرسپولیس می‌دهد، گفت: همان قولی که به مسئولان دادم را به هواداران هم می‌دهم. اینکه امیدوارم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به مرحله دوم صعود کند.

 برانکو در مورد حضور بیشتر تماشاگران در تمرین پرسپولیس با حضور خودش گفت: ما باید آنقدر مورد پسند باشیم تا نژادفلاح مجبور شود سکوهای ورزشگاه را گسترش دهد.

 اخبار  ورزشی  -  فارس