جزئیات آخرین تسهیلات واگذاری سرخابی‌ها مشخص شد


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: جدیدترین تسهیلات واگذاری مزایده سرخابی‌ها مشخص شد، قیمت پایه همان ۲۹۰ میلیارد تومان، آورده نقدی ۲۰ درصد و اقساط ۵ ساله بازپرداخت شود..

 سید جعفر سبحانی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جلسه هیأت واگذاری برای موضوع مزایده دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: مقرر شد 9 اردیبهشت سال جاری ساعت 2 عصر در محل سازمان خصوصی‌سازی مزایده سوم برگزار شود. بر این اساس آخرین فرصت ارائه پاکت‌های پیشنهادی خریداران روز 8 اردیبهشت و تا پایان وقت اداری خواهد بود.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه آگهی مربوط به این مزایده چهارشنبه هفته جاری و هفته بعد در دو نوبت و در روزنامه‌های کثیرالانتشار خواهد بود.

وی در مورد تسهیلات جدید برای واگذاری سرخابی‌ها بیان داشت: در حال حاضر پرداخت قسط اولیه از 25 درصد به 20 درصد کاهش یافته و نیز بازپرداخت اقساط از دو سال به 5 سال افزایش داشته است.

سبحانی تأکید کرد: در مزایده اول و دوم برخی صاحبان تیم‌های لیگ برتری خواهان خرید این دو باشگاه بودند که طبق نظر هیأت واگذاری این امکان وجود نداشت، اما در حال حاضر تصمیم گرفته شده کسانی که در لیگ برتر تیم دارند، نیز می‌توانند اقدام به خرید این دو باشگاه کنند و این موضوع نیز می‌تواند فضا را برای متقاضیان تسهیل کند.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی یادآور شد: خرید همزمان دو باشگاه از سوی یک فرد وجود ندارد و البته اگر خریدار یکی از این دو باشگاه صاحب تیم لیگ برتری باشد، در فصل بعد نمی‌تواند با هر دو تیم در لیگ برتر حضور داشته باشد، مگر اینکه محدودیت‌های مربوط به فیفا و قوانین فدراسیون برداشته شود.

به گفته وی، قیمت پایه هر باشگاه همان 290 میلیارد تومان باقی مانده و ارزیابی می‌کنیم، حتماً در این مرحله استقبال خریداران بیشتر باشد.

 

اخبار ورزشی - فارس