حرکات ورزشی برای رفع خستگی - نرمش رفع خستگی

حرکات ورزشی برای رفع خستگی

روی قالی یا موکت بنشینید. یکی از پاها را جمع کنید طوری‌که زانو در زیر چانه قرار بگیرد. به این ترتیب راحت می‌توانید کف پا را ماساژ دهید...

نرمش رفع خستگی

نرمش رفع خستگی

۱. ماساژ پوست‌سر:
 با انگشت‌ها ریسه موهایتان را شانه کنید. دست را در حالی‌که به پوست سر فشار می‌دهید به سمت تارک فرق سر برده با قسمت گوشت ی سرانگشت‌ها ماساژ دهید. سپس تمامی سطح جمجمه را با نوک انگشتان به حالت حرکات دورانی کوچک ماساژ دهید. بعد با شست هر دو دست، از گوشت ه سر تا پس سر را ماساژ دهید تا هر دو انگشت به هم ملحق شوند این حرکات را چندین مرتبه تکرار کنید.

۲. ماساژ بازو (دست):
 برای سهولت در انجام این کار، بهتر است که بازوها را آغشته به ژل یا کرم مرطوب‌کننده نمائید. ابتدا ماهیچه خارجی بازو که آویخته شانه است را بین کف دست و انگشتان بگیرید. سپس دست را تا بازو پائین بیاورید و دوباره به طرف شانه‌ها بالا ببرید. این حرکت را با قسمت‌ ماهیچه داخلی بازو نیر انجام دهید. سپس در حالی‌که انگشتان را به ماهیچه‌های دست فشار می‌دهید (به جز شست) تا مچ دست پائین آمده و دوباره با فشار دادن انگشتان روی ماهیچه‌ها به سمت ماهیچه‌های خارجی بازو بالا ببرید.

۳. ماساژ ساق پا:
 به کم دست راست، قوزک پا را در دست بگیرید و دست چپ را روی دست راست قرار دهید. همزمان و به‌طور آهسته در حالی‌که با دو دست روی پا فشار می‌آورید، تا قسمت ران دست‌ها را بالا بیاورید.

۴. ماساژ ماهیچه‌های ران:
 دست‌ها را روی سطح خارجی ران قرار دهید. ماهیچه را بین کف دست و انگشت‌ها بگیرید و خوب فشار دهید به همین ترتیب ماهیچه‌های ران و باسن را ماساژ دهید همین حرکت را روی ماهیچه‌های دیگر تکرار کنید. انجام این عمل شدید موجب درد می‌شود.

۵. ماساژ کف پا:
 روی قالی یا موکت بنشینید. یکی از پاها را جمع کنید طوری‌که زانو در زیر چانه قرار بگیرد. به این ترتیب راحت می‌توانید کف پا را ماساژ دهید. کف پا را در دو دست بگیرید، طوری که انگشتان دست به سمت کف پا و دو انگشت شست روی پشت پا قرار بگیرند. دست‌ها را به سمت پاشنه حرکت دهید در حالی‌که به سختی به کف پا فشار می‌آورید. سپس با کمک انگشت شست، تاندون‌ها و انگشت‌های پا را تا قوزک پا ماساژ دهید. در پایان انگشت شست پا را بین دو انگشت گرفته، فشار دهید و به سمت خارج بکشید. 


,