گرفتگی دردناک عضله پشت ساق پا! - کشیدگی دردناک پشت ساق پا


کشیدگی دردناک پشت ساق پا

کشیدگی دردناک پشت ساق پا


یک فیزیوتراپ، با بیان اینکه عضلات بدن از نظر کاربرد به دو گروه تقسیم می‌شوند، اظهار کرد برخی عضلات بدن مستعد کوتاهی بوده و برخی دیگر مستعد ضعفند.

مرتضی عزیزیان در بیان دلیل گرفتگی عضله پشت ساق پا تصریح کرد: از جمله عضلات بدن که مستعد کوتاهی است می‌توان به عضله پشت ساق پا و پشت ران اشاره کرد که کوتاهی آنها موجب گرفتگی و درد شدید عضله می‌شود. این گرفتگی و درد بیشتر به هنگام شنا در آب سرد یا هنگام خواب زمانی که پا را دراز کرده و مچ پا به سمت جلو می‌آید، رخ می‌دهد. به گفته این فیزیوتراپ در افرادی که از کفش پاشنه بلند استفاده کرده یا کشش عضلات خود را در طول روز انجام نمی‌دهند این گرفتگی و درد عضلات ساق پا با شدت و در دفعات بیشتری ظاهر می‌شود.

عزیزیان جمع شدگی الیاف عضلانی، تجمع مواد زائد و عدم گردش خون کافی را از جمله علل دردناک شدن عضله گرفته شده عنوان کرد و افزود: شایع‌ترین علت این گرفتگی نیز همان کوتاهی عضله است. علاوه بر کوتاهی عضله، موارد دیگری از جمله علل سیستمیک مانند کمبود برخی مواد معدنی در بدن از جمله منگنز، نمک و پتاسیم و نیز مصرف کم آب و حتی استرس‌های روحی و روانی و فشارهای عصبی نیز در ایجاد گرفتگی عضله نقش دارند.

این فیزیوتراپ خاطر نشان کرد: در افرادی که فاقد بیماری سیستمیک بوده، شایع‌ترین علت گرفتگی عضله پا کوتاهی عضله است که بر اثر فقر حرکتی و ضعف عضلات قدام ساق پا ایجاد می‌شود.

منبع : ایسنا
گردآوری ورزش و بدنسازی برگزیده ها
,