افزایش سایز ران و بازو ها تا 7 درصد با تمرینات به روش تمرینات کاتسو -آکا

تمرینات کاتسو

تمرینات کاتسو

برگزیده ها: افزایش سایز ران و بازو ها تا 7 درصد با تمرینات به روش تمرینات کاتسو

برگزیده ها: امروزه تمرینات و مدلهای تمرینی مختلفی برای افزایش حجم و فرم دهی بدن در باشگاهها با اهداف مختلف انجام میگرید. لاغری ها برای چاق شدن، بدنساز ها برای قهرمان شدن و بسیاری برای تناسب اندام بهتر دنبال فرم دهی مناسب در بدن خود با حداقل فشار تمرینی میباشند.

به گزارش برگزیده ها: یکی از روشهای تمرینی که از سال 1980 مورد توجه دانشمندان قرار گرفت و امروزه نیز بسیار بیشتر از گذشته توسعه یافته روش کاتسو میباشد. در این روش با انسداد جریان خون و کاهش شدید در خون رسانی به عضلات تمرینات سبکی داده میشود که باعث افزایش متابولیسم بی هوازی و خستگی زود هنگام میگردند. با انجام این نوع از تمرینات بعد از حداقل 8 هفته افزایش 4 تا 7 درصدی بیشتر در محیط اندامها نسبت به تمرینات بدون انسداد مشاهده شده است. این دسته از تمرینات امروزه در باشگاههای ورزشی تناسب اندام رایج شده و انواع تمرینات کاتسو با و بدون وزنه توسط مربیان توصیه میشود. البته هنوز اجرای این روش در ایران جدید بوده و نیاز به آموزشهای لازم به مربیان میباشد.

 

در روش کاتسو از باندهای مخصوص کشی برای بستن ناحیه تمرین استفاده میشود. به هیچ عنوان این کشها را در ناحیه تنه و گردن استفاده نفرمائید.

,فرم دهی باسن، ران، تمرین بدنسازی، حجم,[categoriy]

 

اگر شما هم قصد دارید این نوع تمرینات را توسعه دهید موارد زیر را حتما در نظر داشته باشید:

 

1- افراد با سابقه بیماری های قلبی، پرفشار خون ی و تنشهای عصبی نباید به این نوع از تمرینات بپردازند.

2- سطح تمرین باید بر اساس آمادگی افراد بوده و شدت تمرین باید در سطح پایین و در زمانهای اینتروال اجرا شود و تا آسیبی به ورزشکار وراد نشود.

3- اجرای این تمرین برای افزایش حجم ران، ساق، بازوها و ساعد توصیه میشود.

4- کاتسو باید با استفاده از کشهای پهن 5 سانتی بوده و توسط مربیان در محل مناسب بر اساس نوع تمرین بسته شود.

5- بین هر دو تمرین کاتسویی حداقل یک دقیقه استراحت باشد.

6- در صورت احساس سرگیجه و تغییر وضع حال باید خیلی سریع بند کاتسو را باز نموده و استراحت نمائید و از ادامه تمرین خودداری نمائید.

7- اجرای این تمرین برای خانم ها و آقایان سالم بدون ایراد بوده ولی افراد میانسال و مسن قبل از اجرای آن باید با پزشک خود مشورت نمایند.

 

 

امید است این مقاله برای همه شما مفید بوده باشد

 


,