او ديگر چقدر بي‌حرمتي كند تا عذرش را بخواهيم؟


اخبار,اخبار ورزشی ,كارلوس كروش

رسانه‌اي كه با ميدان داري امثال فردوسي‌پور، و با راه انداختن نظرسنجي از افكار عمومي باعث مي‌شوند عقل، منطق، استدلال به كلي در اين حوزه فداي احساس شود نتيجه‌اي بهتر از اين ندارد كه بزرگترين مربي تاريخ فوتبال جهان هستي! وقيحانه بگويد او را در ايران به گروگان گرفته‌اند!...

 واقعيت تلخ فوتبال ايران خلاصه شده است در يك نام و يك موضوع؛ «كارلوس كروش» و موضوع «ماندنش در مسئوليت مربيگري تيم ملي ايران»، آري اين همه چيز فوتبال ايران است! از خبر استعفای کی روش و بعد ممانعت از خروج وی از مهمترین خبرهای روز آخر سال 93، تا ادامه اين قصه خسته كننده و اظهارات ديروز مرد پرتغالي مبني بر اينكه او در ايران به گروگان گرفته شده است!

 

حاكي از اين واقعيت تلخ دارد كه وقتي رسانه هاي گروهي كشور با دامن زدن به ابقاي او با جو احساسي حاكم بر دوستداران فوتبال ايران، همراهي و موج سواري مي‌كنند و مسئولان ورزش كشور را به ابقاي او بهر شكل ممكن و به هر طريق و ... تشويق و البته تهديد مي‌كنند (در برنامه اخير 90، كاپيتان سابق تيم ملي تلويحا فدراسيون را تهديد كرد اگر كيروش ابقا نشود، بازيكناني چون دژاگه و... احتمالا ديگر به تيم ملي نخواهند آمد!!) نبايد هم غير از اين انتظار داشت كه او به اين راحتي هرچه بر زبانش مي آيد را نگويد؛ كه از ماست كه بر ماست!

اما در مورد منع خروج کی‌روش باید گفت اگر پرداخت مالیات با فدراسیون است باید صبر کرد و دید چرا فدراسیونی که مدعی استقلال و خواهان عدم مداخله دولت در کارش است در این موارد وظایف خود را انجام نداده و حتما متوقع است دیگران این مالیات را بپردازند و چرا از پرداخت این مالیات تاکنون خودداری کرده و چرا وقتی خود فدراسیون باشگاهها را از اینکار منع کرده خود پرداخت مالیات را به عهده گرفته است. اینکه مسولین مربوطه اجازه دهند این امر تا پای پلکان هواپیما صورت گرفته و قبل از این آنرا حل نکرده اند نشانه ضعف مدیریت است.

مخالفت کی روش با شرکت آزمون و جهانبخش در بازی رسمی تیم امید نشانه بی توجهی او به اصول منطقی و خودخواهی محض و تمسخر غیر مستقیم کشور است چون هر كسي می داند که ارزش بازی رسمی تیم امید خیلی بیشتر از یک بازی تدارکاتی تیم ملی جهت بازی رسمی چند ماه بعد است، در ضمن او هیچ مقام مهمی برای فوتبال ایران کسب نکرده و در این چند سال عملا یک دستیار مطرح ایرانی را در کنار خود نپذیرفته تا با مجرب شدن آن مربی ایرانی بعد از خودش به فوتبال ایران کمک کرده باشد و یا حداقل خود از مشاوره این مربی ایرانی که آشنایی بیشتری با فرهنگ ایرانیها دارد در لحظات حساس سود برد.

مقام چهارمی بین چهار تیم جام جهانی آنهم با فوتبال دفاعی محض که در دو بازی اول جز دفع خطر هیچ کار گروهی و تیمی را نمایش نمی‌داد، حذف توسط عراق داعش‌زده در آسیا و صعود به جام جهانی با ترس و اضطراب تا آخرین دقیقه بازی با کره، در قبال حقوق سرسام آور وی، واقعا چه دستاورد بزرگي بود كه اين همه و با عدول از همه چيز خود به اضافه ميلياردها پول بيت المال، براي تن دادن به خواسته هاي غيرمنطقي اش تسليم شويم؟

فوتبالدوستان ايراني حتي اگر شکست از عراق را به اخراج مهرداد پولادی نسبت دهند، باید گفت باز هم اصرار کی‌روش در به خدمت گرفتن کسی که به قوانین کشور خود در مورد خدمت سربازی پشت پا زده بود و تسلیم فدراسیون در استفاده از این بازیکن ناقض قانون، شد اشتباه محض بود. واقعا در كدام کشور قانون مداری اینگونه رفتار می‌شود كه بازيكن متخلف را با زور و اصرار سرمربي، به تيم ملي اشان، تحميل كنند! همين سال گذشته مگر در آلمان، مدير باشگاه بايرن مونيخ به خاطر فرار مالياتي، به زندان 3 ساله محكوم نشد و روانه زندان نشد؟

واقعیت دیگر اینکه هر چند کفاشیان خود مدير سالمی است ولی فردی غیر فوتبالی بوده و در قواره ریاست فدراسیون فوتبال نیست. او از یادگارهاي دولت احمدی‌نژاد است که توسط هیات‌هايی که دستچین خودشان بود انتخاب شد. البته وزیر ورزش فعلي نیز باید مسولیت بعضي مدیریت‌های ضعیف خود همچون ماجراي انتخاب مديران پرسپولیس و انفعال در قبال فدراسیون ضعیف کفاشیان را بپذیرد و ضعف های خود را اصلاح کند. آقاي گودرزي اگر نمی تواند فدراسیون کفاشیان را اصلاح کند حداقل باید با کمک نهادهای نظارتی ترتیبی دهد که انتخابات بعدی ریس فدراسیون، انتخاباتی واقعی و خارج از نفوذ خود فدراسیون صورت گیرد تا فردی فوتبالی که مدیريت نیز داشته باشد انتخاب شود تا در آینده فرد دیگری مثل کیروش نظرات باب میل و غيرمنطقي خود را بر فدراسیون تحمیل نکند.

از سوی دیگر نقش رسانه ملی نیز در فضاسازي‌هاي ماه اخير در حمايت‌هايش در حد و اندازه هاي لاليگا! از بهترين مربي جهان هستي و كره خاكي و تاريخ فوتبال جهان و...!! هم فاز ديگر بدبختي و فلاكت فوتبال و مديريت فاجعه بار آن است. رسانه اي كه با ميدان داري امثال فردوسي پور، و با راه انداختن نظرسنجي از افكار عمومي باعث مي شوند عقل، منطق، استدلال به كلي در اين حوزه فداي احساس شود نتيجه اي بهتر از اين ندارد كه بزرگترين مربي تاريخ فوتبال جهان هستي! وقيحانه بگويد او را در ايران به گروگان گرفته‌اند! و كسي هم حق ندارد به او بگويد اي بهترين مربي كره خاكي، چرا هجو مي گويي و تهمت مي زني؟ ماليات 8 ميليارد تومان پول زبان بسته اي را كه از جيب تك تك اين ملت به حسابت واريز شده را پرداخت كن و بسلامت!

رسانه ملي، اینکه بلافاصله بعد از استعفای او را در شب پر بیننده عید ملی در شبکه سه به روی آنتن می‌برد و مجری غیر ورزشی‌اش (عليخاني) مجوز می‌گیرد بر خلاف سیاست مقامات ورزشی کشور که حداقل در مورد اختلاف اخیر بر سر دو بازیکن، کاملا حق با مسئولین ورزش کشور است مقام این مربی را تا عرش بالا برد نوعی دهن‌کجی آشکار به دولت و مقامات؛ با هدف استفاده از احساسات بیننده‌ها در جهت اغراض سیاسی رسانه ملی بر علیه دولت است. دولتي كه ظاهرا همچون استخوان در گلوي آقايان گير كرده است. فعلا براي، عقب نشيني وزير اين دولت، بايد ابر و مه و باد و خورشيد، فردوسي پور و عليخاني، و ...همه چيز كارلوس-كارلوس كنند!


اخبار ورزشی - بهار