تلاش آبی ها برای جذب سرمربی سرشناس


اخبار,اخبار ورزشی ,لیگ برتر

فیروزه‌ای‌های شهر منچستر برای آوردن یک مربی و بازیکن جدید در فصل تابستان تلاش می‌کنند.

منچسترسیتی که در این فصل به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی فصل گذشته خود است، به هیچ وجه نتیجه‌های خوبی نمی‌گیرد و در حال حاضر با فاصله‌ای چهار امتیازی نسبت به تیم سوم جدول رده بندی لیگ برتر انگلیس، جایگاه چهارم را در اختیار گرفته است.

آنها نه تنها در این فصل نمی‌توانند قهرمانی در لیگ جزیره را تکرار کنند که ممکن است حتی نتوانند به رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در سال آینده نیز راه پیدا کنند. مانوئل پیگرینی، سرمربی شیلیایی این تیم بارها مورد انتقاد قرار گرفته و با وجود ثبت آماری ضعیف‌تر از مربیان پیشین سیتی که همگی اخراج شدند، به کار خود در این باشگاه ادامه می‌دهد.

مالکان متمول و عرب منچسترسیتی که هرگونه نتیجه‌ ضعیف را برنمی‌تابند و سرمربی تیمشان را خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شود اخراج می‌کنند، این‌بار نتیجه‌های ضعیف این تیم را تاب آورده‌اند اما بعید به نظر می‌رسد در فصل تابستان باز هم تمایل به همکاری با پیگرینی داشته باشند.

سرمربی مورد نظر آنها جوزپه گوآردیولا است. این مربی اسپانیایی که اکنون هدایت بایرن مونیخ آلمان را به دست دارد و با این تیم نتیجه‌های بسیار خوبی می‌گیرد، پیشتر نیز مورد توجه سران سیتی قرار داشت. گوآردیولا که دومین سال حضورش در آلیانس آره‌نا را سپری می‌کند، پیشتر هدایت بارسلونا را به دست داشت و در مدت چهار فصل، موفق به کسب چهارده جام با آبی - اناری‌ها شده بود. او در بایرن هم عالی عمل کرد و در فصل جاری در آستانه فتح سه‌گانه قرار گرفته است. حضور این مربی روی نیمکت تیم دوم شهر منچستر می‌تواند موفقیت و کسب جام را برای این تیم تضمین کند.

از سوی دیگر، رحیم استرلینگ، ستاره جوان و انگلیسی باشگاه لیورپول هم قراردادش را با قرمزها تمدید نمی‌کند. این بازیکن که دو سال دیگر با لیورپول قرارداد دارد، پیشنهاد دستمزد هفتگی 100 هزار پوند در هفته را نیز رد کرد تا صدای برندان راجرز، سرمربی لیورپول را هم درآورد. سرمربی اهل ایرلند شمالی قرمزها با عصبانیت از مدیر برنامه‌های استرلینگ انتقاد کرد و گفت که توافق کردن با آدمی مثل او خیلی سخت است. همین صحبت‌ها موجب شد تا بسیاری بگویند شاید این آخرین فصل حضور رحیم 20 ساله در آنفیلد است.

این شرایط موجب شد تا سران منچسترسیتی جدی‌تر از گذشته به دنبال خرید استرلینگ باشند. 30 میلیون پوند مبلغی است سران سیتی برای خرید این بازیکن درنظر گرفته‌اند اما به نظر می‌رسد لیورپولی‌ها در صورتی که قصد فروش این استرلینگ را داشته باشند، به مبلغی کمتر از 50 میلیون پوند راضی نخواهند شد.

اخبار ورزشی - ایسنا